Doorgaan naar hoofdcontent

Vergiet vol bessen en een doos met eieren

Mart wilde wel even bessen plukken terwijl ik de moestuin schoffelde. Tsja, wat ga je dan doen met zo'n vergiet vol. Toevallig bracht buuf Marie gisteren een grote doos eieren van haar eigen kippetjes dus ik zocht op internet een recept voor cake met rode bessen. Het was een recept voor een flinke cake, ik maakte er drie kleine cakes van en deed het beslag in die handige aluminium vormen die je hier in Frankrijk in alle maten en soorten kan krijgen. Waarschijnlijk ook in Nederland, maar daar heb ik er nooit naar gezocht. Na het bakken en afkoelen konden ze met vorm en al de diepvries in. Twee dan hè, want het is tenslotte weekend en er moet ook geproefd worden of dit een bewaarrecept wordt. Van de rest van de bessen maakte ik een paar potten bessensaus, lekker voor over de yoghurt, vla of ijs.


Reacties

Mirjam zei…
Oh dat ziet er heerlijk uit, en handig die bakjes die zo de vriezer in kunnen... ben heel benieuwd of het inderdaad een bewaarrecept wordt. Bij mij wordt ook alles eerst geprobeerd en als het goedgekeurd wordt dan gaat zo'n recept in onze eigen kookmap.
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam
Emie zei…
Tikkie jaloers op jouw grote hoeveelheden oogst. Wij aten vanmorgen in de yoghurt onze eerste aardbeien. Handig die cake's voor als de fietsende mannen komen. En lang leve internet waar je zo makkelijk recepten kunt vinden.
Inge zei…
Als de besjes hier rijp zijn, maak ik er jam van, liefst half aardbei/half rode bes of 'miemelen', zo heten ze hier :-)
Marianne zei…
O, apart. Is hij lekker, niet zuur? Ziet er goed uit.
Marthy zei…
De cake was lekker Mirjam, recept wordt bewaard. Aangezien ik tegenwoordig veel recepten van internet haal heb ik een receptenboek op mijn laptop staan, in mijn oude mappen kijk ik bijna niet meer.
Marthy zei…
Ja, ik ben al bezig om het menu voor de mannen op te stellen, Emie. Vanavond had ik een heerlijk hartige taart, ik denk dat die gaat dienen als voorgerecht.
Marthy zei…
Jam ga ik ook nog maken, Inge, want ik heb nog genoeg bessen en aardbeien. Miemelen, wat een leuke naam.
Marthy zei…
De cake was lekker, Marianne, beslist niet zuur, maar er ging dan ook behoorlijk wat suiker in.
Bertiebo zei…
Ziet er heerlijk uit. En mooi!
Marthy zei…
Gisteravond geproefd, Bettie, en ze was lekker.