Doorgaan naar hoofdcontent

Kanjerlot

Heel wat kerstpost verstuurd dit jaar dus ik kwam door het kopen van de benodigde kerstzegels in het bezit van twee setjes krijtstiften. Daarmee kan je mooie kerstdecoraties maken op je ramen. Ik zag het al bij schoondochter Christianne, heel leuk. Maar ja, die kan tekenen. Ik heb een poging gedaan, maar helaas, ik ben niet met veel talenten gezegend en zeker niet met een tekentalent. En ik heb nog wel van die leuke raampartijen die er voor geknipt zijn. Ik denk dat ik de kleinkinderen maar los laat gaan met de kerst. In dat setje stiften trof ik nog wat aan. Een gratis kanjerlot met kans op een prijs van 49,9 miljoen! Even de activeringscode invullen en u speelt gratis mee.

Na de gratis maand speelt u automatisch betaald verder voor € 13,- per lot per trekking (incl. StraatprijsVerdubbelaar). Er zijn 14 trekkingen per jaar en u kunt opzeggen wanneer u wilt. Hoeveel mensen zullen heel snel die code invullen, zich niet realiserend dat ze dan vastzitten aan € 13,- per maand. Ik doe er in ieder geval niet aan mee. Ik bepaal zelf wel aan welke goede doelen ik geld geef en al die miljoenen winnen, ik moet er niet aan denken. Ik ben volmaakt gelukkig zoals wij nu leven en het geld weggeven brengt zoveel zorgen met zich mee, dus nee, laat dit maar aan mijn deur voorbij gaan. Over die deur gesproken, stel je voor dat ze met zo'n kamera daarvoor staan terwijl jij nietsvermoedend open doet. Dat is de grootste nachtmerrie van mijn leven. Ik wil nooit, maar dan ook nooit met mijn snuit op de televisie. Dus jullie begrijpen, die twee loten liggen in de oud papier bak.

lt.

Reacties

KnutzEls zei…
Grmphffff, ik liet me wel verleiden omdat ik 5 cheques in de adventkalender vond. Ben ik hebzuchtiger dan ik mezelf toedichtte. Maar na 1 maand stop ik het weer. En als ik die 49 miljoen win, word ik de kerstvrouw
miekequilt zei…
Nou, ik wil ook wel winnen. Denk altijd dat dat geld wel op komt. Maar dit soort acties vind ik ook niet kunnen. Want je zit er aan vast als je niet oplet. En hier hebben twee kleinkinderen alvast één raam " versierd". Morgen mag nummer drie aan de slag. En ik vind hun tekeningen veel mooier dan wat ik zelf zou kunnen. Ik was kleuterjuf maar kan echt niet tekenen.
Emie zei…
De krijtstiften en sjabloons gingen naar kleinkinderen, de postcode loterij-loten hebben we verscheurd. Ha, ha, wat een overeenkomsten weer!
Pippa's Hus zei…
Haha ik moest wel lachen. Ik roep ook altijd dat ik best een beetje geld wil winnen maar niet zo heel veel! De krijtstiften zijn hier op het raam gebruikt door dochterlief. Zij is juf en wilde het hier wel testen. XX Esther
Annelies zei…
Helemaal mee eens, hoor Marthy!
Heb moeten grinniken over hoe je het vertelt; over die snuit van je op TV!
Ik wil natuurlijks straks wel de door de kleinkinderen versierde ramen zien, hoor.
Inge zei…
Nou, jij hebt behoorlijk wat talenten hoor Marthy :-)
En die loten, daar trap ik ook niet meer in. Je kunt er wel vanaf, maar daarna word je wel -tig keer gebeld met de vraag of je niet toch nog eens mee wilt doen.
Ineke zei…
Gelukkig ben ik niet de enige die dergelijke post (loterij etc) in de papierbak kwak.
Die tekeningen met de stiften kom ik tegen op de ramen van mijn kinderen.
De kleintjes hebben zich heerlijk uitgeleefd en oma mag raden wat het is....
Voor al je bloglezers: fijne dagen en een gelukkig en gezond 2017 met veel mooie foto's en verhalen van Marthy Berends. Dan wordt het voor ons allen een mooi jaar!
In de weer zei…
Bij ons gaat die post ook altijd meteen bij het oud papier en hier worden de ramen met kerst ook door de kleinkinderen versierd met de krijtstiften. Zoals bij veel opa's en oma's dit jaar denk ik.
Jeanne zei…
Eén keer heb ik zo'n lot gekocht voor een vriendenloterij, maar ik vind deze manier van een lot aan de man brengen eigenlijk niet kunnen. Dus nu gaan al die 'gratis' loten linea recta de prullenbak in. En wat betreft je talenten: je kan niet overal in uitblinken, jij kan weer goed koken, leuke post versturen, organiseren en ik denk dat er nog wel meer te bedenken is. Dat tekenen laat je gewoon aan een ander over, leuk voor je kleinkinderen toch?
Vreselijk, met je hoofd op tv. Bleh! Ik wil niet eens met mijn smoel op fb of het internaat staan. Lang leve de privacy.
Dit vind ik een misleidende actie van de Postcodeloterij!
Lieve groet ♥
Sjoerd zei…
Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik vind ook dat ze de postcodeloterij moeten verbieden. Dit is niet anoniem...
Mirjam zei…
Met die stiften kun je wel heel mooi een prachtige kerstgroet op je ramen schrijven. Zeker na onze gezamenlijke cursus handlettering! Maar tekeningen van de kleinkinderen zullen ook heel leuk zijn, vast en zeker.
Heel fijne dag Marthy,
Liefs,
Mirjam
Bertiebo zei…
Nou, ik heb geen lot gekocht en ik ben ook tamelijk gelukkig met mijn leven. Maar ik zou best zo veel miljoenen willen winnen hoor. En ik zweer je het zou snel op zijn en zeer goed terecht komen!Wij hebben daar al zo vaak over gefilosofeerd dat het echt heel makkelijk zou zijn.
Marthy zei…
Dat van die kerstvrouw vind ik een mooi idee, Els.
Marthy zei…
Dan hebben wij hetzelfde idee over onze tekenkunsten en die van onze kleinkinderen, Mieke, hihi.
Marthy zei…
Omdat ik er eentje moest fotograferen bleven de loten wat langer op tafel liggen want anders gaat zoiets bij ons linea recta de papierdoos in.
Marthy zei…
En ik heb altijd geroepen dat ik niets hoef te winnen en ik meen het nog ook.
Marthy zei…
Echt, Annelies, ik moet er niet aan denken om zoiets als een bekende Nederlander te worden en dat ben je tegenwoordig al gauw. Ik gruw ervan.
Marthy zei…
Dank voor het compliment, Inge. Zie je, daar was ik al bang voor, voor dat leuren.
Vera zei…
Die dingen hebben nauwelijks tijd om, via de brievenbus, bij mij op de vloer te belanden. Zijn supersnel verscheurt en nog sneller in de container beland. Voor wat jouw talenten betreft: jij hebt heel veel andere kwaliteiten Marthy
Marthy zei…
Ik denk zeker niet dat je de enige bent die dat soort post weggooit, Ineke. Wij zijn al rijk genoeg, hè?
Marthy zei…
We gaan eens kijken wat onze kleintjes er van gaan maken tweede kerstdag, Toos. Ramen genoeg hier.
Marthy zei…
Ach Jeanne, wat die talenten betreft troost ik me inderdaad maar met die dingen waar ik redelijk goed in ben.
Marthy zei…
Ik probeer al zo weinig mogelijk met mijn koppie op mijn blog te staan, Mirjam.
Marthy zei…
Al dat commerciële gedoe rond zo'n loterij waarvan de opbrengst voor goede doelen is.....daar heb ik moeite mee.
Marthy zei…
Stom, aan handlettering heb ik niet gedacht, maar gelukkig heb ik jou om me op dat idee te brengen. Ga ik alsnog proberen, Mirjam, ramen genoeg in dit huis.
Marthy zei…
Ik heb altijd het gevoel dat veel geld winnen ook veel verantwoordelijkheid om het goed te besteden, dus veel zorgen met zich meebrengt, Bertie.
Marthy zei…
Kwaliteiten, ach ja die heeft ieder mens wel, Vera. Maar ik zou wel een echt talent willen hebben, ergens echt in uitblinken.
Mirjam zei…
Ik ben nu wel heel benieuwd natuurlijk....😊
In de weer zei…
Gisteravond kreeg ik van mijn dochter een mooie kerst envelop overhandig. Post voor jou zei ze, van ene Marthy Berends, ken je die ? Grappig hè, was bij haar bezorgd. Ze woont wel in dezelfde straat maar heeft nu een andere achternaam, woont op nummer 11 ( wij op 50 ) en op de brief stond nr 15. Goed van Tante Pos !! Heel erg bedankt Marthy voor de mooie ( en grappige ) Kerstgroet.
Wieneke zei…
Een heleboel mensen hebben niet door, dat de onverkochte (of zo je wilt niet-geactiveerde loten) altijd wél meedoen bij de trekking. Dat maakt de kans op een prijs wel een stuk kleiner. Nóg kleiner :-)
Marthy zei…
Geluukig dat de post bij je dochter terecht kwam. Ook jij bedankt voor je schattige engel en je mooie kaartje.
Marthy zei…
En de kans dat je wat wint is al zo klein....
Christianne zei…
Geef je bestelling maar door hoor Mart. Kerstman? Rendier? Of handletteren?
Marthy zei…
Nou vooruit, jij mag ook wat tekenen, ramen genoeg.