Doorgaan naar hoofdcontent

Krijtstiften


Dat was een succes met de kerst, die krijtstiften. Ik had twee pakjes dus dat kwam goed uit want toen de kleinkinderen hoorden dat ze op onze ramen mochten tekenen wilden ze alle vier tegelijk beginnen. Wij hebben ideale raampartijen voor zoiets, mooie vierkante vakken, voor kinderen lekker overzichtelijk.


Thijs pakte er zelfs de laptop bij, zocht een bepaalde afbeelding op en ging die natekenen. Sebas ging nadat hij een huis had getekend dat ook nog helemaal inkleuren. Hij zet tegenwoordig overal zijn naam bij, trots dat hij is dat hij kan schrijven.


 
Christianne maakte voor mij een echte kersttekening en daarna tekende ze voor Luuk en Sebas een Pokomon afbeelding die de twee bloedserieus gingen inkleuren. Heel veel plezier van twee doosjes krijtstiften. Ik zorg dat ik ze volgend jaar weer in huis heb.



Reacties

miekequilt zei…
De stiften werden hier ook goed gebruikt. Wat heerlijk hè, als je eenmaal je naam kunt schrijven. En dan nog wel bij oma op het raam, super!!
Bertiebo zei…
Oooooh....Ik heb ze ook maar ben het helemaal vergeten. Lekker slim
Dat is nog eens wat anders dan zo'n suffe tekening op een stuk papier.
Annelies zei…
Wat zijn die kinderen heerlijk bezig zo: goed idee van die stiften! Hoe lang houd je "je schilderijen" zo??
Jeanne zei…
In opperste concentratie, zo leuk!
KnutzEls zei…
Oh jammer, in een overhaaste opruimbui in de prullenbak gekiept. Leuk zulke tekeningen.
Het was bij ons ook een groot succes!
In de weer zei…
Geweldig leuk hè en niet alleen voor de Kerst. Onze dochter had zo'n stiften net voor Pasen gekocht op een creative markt en het was toen ook al een groot succes.
Sjoerd zei…
Haha, een super idee. Dat hou ik in mijn achterhoofd, waar heb je deze gekocht...
Marthy zei…
Zo leuk om die ontwikkeling te zien bij zo'n kind, Mieke. Iedere keer leert hij er weer een letter bij.
Marthy zei…
Ze hoeven toch niet alleen met de Kerst gebruikt te worden, Bertie. Nog kansen genoeg, hoor.
Marthy zei…
Je kreeg een pakje kado bij twee velletjes kertzegels, Sjoerd. Maar ze zijn ook zo te koop hoor. Ik denk in speelgoedzaken.
Marthy zei…
Sebas vond het zo geweldig dat ik hem een pakje meegegeven heb en de andere stiften zullen hier beslist wel meer gebruikt gaan worden.
Marthy zei…
Ik kende het niet maar tegen de kerst zag ik het op verschillende blogs gebruikt worden. En toen kreeg ik zomaar twee setjes kado.
Marthy zei…
Je had er mooie kerstramen mee kunnen maken, Els.
Marthy zei…
In het begin van het nieuwe jaar gaan we de ramen zemen, Annelies, dus ze mogen nog even blijven zitten, deze kunstwerken.
Marthy zei…
Ze vonden het echt leuk om zo bezig te zijn.
Marthy zei…
Ja, dit heeft natuurlijk wel iets spannends voor kinderen. Normaal gesproken mag je toch niet op ramen tekenen,
Wieneke zei…
Geinig. Ik had de reactie van mijn oma wel eens willen zien als ik op haar ramen had getekend hahahaha....
Marthy zei…
Tegenwoordig mag en kan er veel, Wieneke. Vroeger had je dat in in je hoofd gehaald inderdaad.
Emie zei…
De overgave waarmee ze allemaal aan het tekenen zijn is echt geweldig. En zie ik daar bij Luuk ook gelakte nagels? Mee gedaan aan de radio-actie neem ik aan?
Marthy zei…
Op veel scholen is hier op in gespeeld, zo ook op Luuk zijn school. Wat een geweldige actie, hè.
Onliemie zei…
Oh dat is echt wel super zo'n krijtstiften ... die moet ik over enkele jaren ook maar inslaan!
Marthy zei…
Saar is drie en deed serieus mee. Dus ja, Oma, zorg dat je ze tegen die tijd in huis hebt.
Mirjam zei…
Wat heerlijk om te zien. En ik zie ook gelakte nageltjes bij Luuk? Voor de aktie?
Geweldig.
Fijne dag,
liefs,
Mirjam
Vlimbouter zei…
Wat een leuk idee! De kleinkinderen vonden het vast super om op je ramen te tekenen en te kleuren.
Marthy zei…
Ik geloof dat alle kleinzoons nu gelakte nagels hebben, helemaal in Mirjam;-)
Marthy zei…
Dat kan je aan de gezichten wel aflezen. Serieus geconcentreerd.