woensdag 28 december 2016

Krijtstiften


Dat was een succes met de kerst, die krijtstiften. Ik had twee pakjes dus dat kwam goed uit want toen de kleinkinderen hoorden dat ze op onze ramen mochten tekenen wilden ze alle vier tegelijk beginnen. Wij hebben ideale raampartijen voor zoiets, mooie vierkante vakken, voor kinderen lekker overzichtelijk.


Thijs pakte er zelfs de laptop bij, zocht een bepaalde afbeelding op en ging die natekenen. Sebas ging nadat hij een huis had getekend dat ook nog helemaal inkleuren. Hij zet tegenwoordig overal zijn naam bij, trots dat hij is dat hij kan schrijven.


 
Christianne maakte voor mij een echte kersttekening en daarna tekende ze voor Luuk en Sebas een Pokomon afbeelding die de twee bloedserieus gingen inkleuren. Heel veel plezier van twee doosjes krijtstiften. Ik zorg dat ik ze volgend jaar weer in huis heb.



28 opmerkingen:

  1. De stiften werden hier ook goed gebruikt. Wat heerlijk hè, als je eenmaal je naam kunt schrijven. En dan nog wel bij oma op het raam, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leuk om die ontwikkeling te zien bij zo'n kind, Mieke. Iedere keer leert hij er weer een letter bij.

      Verwijderen
  2. Oooooh....Ik heb ze ook maar ben het helemaal vergeten. Lekker slim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hoeven toch niet alleen met de Kerst gebruikt te worden, Bertie. Nog kansen genoeg, hoor.

      Verwijderen
  3. Dat is nog eens wat anders dan zo'n suffe tekening op een stuk papier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit heeft natuurlijk wel iets spannends voor kinderen. Normaal gesproken mag je toch niet op ramen tekenen,

      Verwijderen
  4. Wat zijn die kinderen heerlijk bezig zo: goed idee van die stiften! Hoe lang houd je "je schilderijen" zo??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het begin van het nieuwe jaar gaan we de ramen zemen, Annelies, dus ze mogen nog even blijven zitten, deze kunstwerken.

      Verwijderen
  5. Oh jammer, in een overhaaste opruimbui in de prullenbak gekiept. Leuk zulke tekeningen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je had er mooie kerstramen mee kunnen maken, Els.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Ik kende het niet maar tegen de kerst zag ik het op verschillende blogs gebruikt worden. En toen kreeg ik zomaar twee setjes kado.

      Verwijderen
  7. Geweldig leuk hè en niet alleen voor de Kerst. Onze dochter had zo'n stiften net voor Pasen gekocht op een creative markt en het was toen ook al een groot succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sebas vond het zo geweldig dat ik hem een pakje meegegeven heb en de andere stiften zullen hier beslist wel meer gebruikt gaan worden.

      Verwijderen
  8. Haha, een super idee. Dat hou ik in mijn achterhoofd, waar heb je deze gekocht...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kreeg een pakje kado bij twee velletjes kertzegels, Sjoerd. Maar ze zijn ook zo te koop hoor. Ik denk in speelgoedzaken.

      Verwijderen
  9. Geinig. Ik had de reactie van mijn oma wel eens willen zien als ik op haar ramen had getekend hahahaha....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tegenwoordig mag en kan er veel, Wieneke. Vroeger had je dat in in je hoofd gehaald inderdaad.

      Verwijderen
  10. De overgave waarmee ze allemaal aan het tekenen zijn is echt geweldig. En zie ik daar bij Luuk ook gelakte nagels? Mee gedaan aan de radio-actie neem ik aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op veel scholen is hier op in gespeeld, zo ook op Luuk zijn school. Wat een geweldige actie, hè.

      Verwijderen
  11. Oh dat is echt wel super zo'n krijtstiften ... die moet ik over enkele jaren ook maar inslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Saar is drie en deed serieus mee. Dus ja, Oma, zorg dat je ze tegen die tijd in huis hebt.

      Verwijderen
  12. Wat heerlijk om te zien. En ik zie ook gelakte nageltjes bij Luuk? Voor de aktie?
    Geweldig.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat alle kleinzoons nu gelakte nagels hebben, helemaal in Mirjam;-)

      Verwijderen
  13. Wat een leuk idee! De kleinkinderen vonden het vast super om op je ramen te tekenen en te kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan je aan de gezichten wel aflezen. Serieus geconcentreerd.

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, bedankt!

Lieve groet, Marthy