Doorgaan naar hoofdcontent

Linschotenloop en de kerstmarkt


Met een paar andere leden van onze wandelclub deden we vanmorgen mee aan de Linschotenloop, 10 km Nordic Walken. De zon kwam helaas niet door maar we liepen lekker en door een mooie omgeving. Het is wel duidelijk dat je met die stokken harder loopt want we haalde alle wandelaars in. Terug in Oudewater hebben we de kerstmarkt in de kerk nog even bezocht. Er was een rad van avontuur, kramen met kerstspullen, oliebollen die erg lekker waren en je kon er erwtensoep eten.


Men had in de kerk een enorme berg nagemaakt met grotpapier waar honderden kleine en grote kerstalletjes op stonden. Een van de vrijwilligers vertelde me dat ze een poging had gedaan om ze te tellen en ze denkt dat er vierhonderd en vijf kerststalletjes staan, maar helemaal zeker was ze niet. Ze waren gemaakt van allerlei soorten materialen, steen, gips, glas, hout en stof.



De foto hierboven nam ik van de grote kerststal die bij het altaar stond en de twee kerstalletjes hieronder vond ik gewoon bijzonder. De eerste omdat de beelden gemaakt waren van prachtige stof en die daaronder omdat hij zo allerschattigst is. Zeven kleine engeltjes bij het kindje Jezus. Het geheel trok ontzettend veel bekijks.




Reacties

Ineke zei…
Leuk om foto's van "mijn" kerk te zien op je blog.
Ik was er ook even. Mooi hé.
Wat zullen jullie gezellig gelopen hebben. Prachtige maar frisse tocht.
wat leuk zoveel kerst-stalletjes bij elkaar.
Goed sportief bezig geweest, Marthy.
405 kerststalletjes!? Wat een berg (-:
De gebrandschilderde ramen vind ik ook erg mooi om te zien. Zijn deze foto's gemaakt van de kerk die aan het water staat?
Warme groet.
Sjoerd zei…
Lijkt me ook wel leuk al die kerststallen bij elkaar. Lopen gaat helaas niet meer zo ver.
Marthy zei…
Mooi in je kerk, vooral al die kertstalletjes.
Marthy zei…
Deze kerk staat midden in de stad. Zo'n mooie ouderwetse katholieke kerk met veel hout en gebrandschilderde ramen.
Marthy zei…
Was erg leuk, al die kerstalletjes bij elkaar, Sjoerd. Van mijn leven nog nooit zoveel gezien en allemaal verschillend.
Marthy zei…
Heel leuk. Vraag me af waar ze die allemaal vandaan hebben, eigenlijk niet gevraagd.
Jeanne zei…
Kerststalletjes horen er nog steeds bij, ook al ben ik geen belijdend katholiek meer, blijft gewoon leuk.
Mirjam zei…
Wat zullen jullie lekker gewandeld hebben. Dan gaat een kop erwtensoep met als toetje een lekkere oliebol er wel in. Wat een geweldig mooie verzameling kerststalletjes zo bij elkaar. Heel mooi om te zien.
Fijne zondag Marthy,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
We zijn er mee groot gegroeid, Jeanne, met die kerststalletjes en ik blijf het altijd leuk vinden. Zet er ieder jaar zelf ook eentje neer onder de kerstboom.
Marthy zei…
Weer een leuke dag zo, Mirjam. En die kerststalletjes waren geweldig.
Ineke zei…
Ter info: de een spaart postzegels en deze drie mensen sparen kerststallen. De tentoonstelling in de St. Fransiscuskerk aan de Kapellestraat is met een week verlengd.
Alleen in het weekeind.
Marthy zei…
Ik wist niet de de kerststalletjes van privépersonen waren, Ineke, ik dacht van de kerk. Ongeloofelijk om zoiets te sparen.