Doorgaan naar hoofdcontent

Picasso aan Zee

We zouden kleinzoon Sebas uit school halen en besloten om eerder naar Scheveningen te vertrekken om de Picasso tentoonstelling te gaan bekijken in museum Beelden aan Zee. We kenden dit museum goed van de buitenkant, vaak langsgewandeld, maar waren er nooit binnen geweest. Het ligt mooi, zo in de duinen tegen de zeereep aan.



Picasso aan Zee heet de tentoonstelling. Na 1947 heeft deze kunstenaar veel keramiek en sculptuur gemaakt en dat is, in vergelijking tot zijn schilderkunst, altijd wat onderbelicht gebleven. Deze kruik vond ik een van de mooiste werken.



Veel borden heeft hij gemaakt, de grote hieronder vond ik prachtig. Er was natuurlijk nog meer te zien in het museum, dat laat ik een andere keer zien.





Reacties

Vlimbouter zei…
Ik was deze lente in het musée Picasso in Antibes. Daar zag ik ook keramiek en sculpturen van hem. Ze zijn zeker de moeite waard. Leuk dat je ze nu dicht bij huis kon bewonderen.
Oh mooi, dit is wel een tentoonstelling om te onthouden.
In de weer zei…
Prachtig kleurgebruik.
Sjoerd zei…
Een waar wonder, Picasso
Het eerste wat me opviel is de hoeveelheid licht die het museum binnenkomt. Daar houd ik van! En Picasso pik ik dan mooi even mee (-:
Jeanne zei…
Ook zijn keramische werk haal je er zo uit. Prachtig!
Emie zei…
Wat leuk dat je ook geweest bent. Een klein maar fijn museum op een onverwachte plek.
Marthy zei…
Zo fijn, Lut, vanuit het huis van onze zoon liepen we in 10 minuten naar dit mooie kleine museum.
Marthy zei…
Dat licht viel me direct op, Kakel, toen ik de grote zaal inliep. Daarom moest ik er ook een foto van nemen.
Marthy zei…
Zet maar op je lijstje, Jeanette.
Marthy zei…
Wat een kunstenaar, hè Sjoerd.
Marthy zei…
In het echt natuurlijk nog mooier, Toos.
Marthy zei…
Ja, het meeste is echt Picasso, Jeanne.
Marthy zei…
Blij dat ik er nu eindelijk eens ben geweest, Emie. Wat een mooi museum.
Wat een prachtige foto's, ik ben er ook nooit binnen geweest, maar krijg nu wel zin om er een kijkje te nemen. Groejes El
Bertiebo zei…
Ik ben wekelijks in die buurt, maar ben er ook nog nooit binnen geweest. Heel gek. Maar nu moet het er toch maar eens snel van komen.
Bertiebo zei…
Prachtige kopfoto!
Ageeth Mooij zei…
Mooi en wat een lieve man op de foto.
Marthy zei…
Je loopt er vanaf een zijstraat van de boulevard zo naar binnen, Bertie.
Marthy zei…
Toch maar eens doen, El, dit kleine museum is het waard.
Marthy zei…
Bedoel je Picasso of die van mij, Ageeth? Want die van mij is lief, Picasso heb ik niet persoonlijk gekend;-)
miekequilt zei…
Dat onderste beeld vind ik schitterend. Die kleuren en gezichtsuitdrukking : prachtig!!
Ageeth Mooij zei…
Picasso ziet er ook lief uit ;-)
Marthy zei…
Soms zou ik willen dat ik dit ook kon, Mieke, zulke mooie dingen maken.