Doorgaan naar hoofdcontent

Kerstbomenvervoer

Wie kwam ik tegen toen ik vanmorgen uit de bakkerswinkel op het Dorpsplein stapte? Kleinzoon Luuk met zijn grote skelter. Achterop zijn zus Saar en daarachter de aanhanger met een kerstboom erin. Net gekocht samen met mama Christianne. Luuk was zo trots als een pauw dat hij die kostbare lading mocht vervoeren. Omdat die twee vanavond komen logeren hebben wij vandaag de kerstboom en het stalletje opgezet. Vroeg dit jaar maar met dat sombere weer geven de lichtjes in de boom een hoop gezelligheid.


Reacties

Ageeth Mooij zei…
Geweldig, dan is het al een hele kerel ;-) Zwaailicht aan?
Veel plezier samen.
miekequilt zei…
Geweldig leuk om zomaar je kleinkinderen tegen te komen. En dan nog wel met zo'n speciale lading. 🎄
Inge zei…
Wat een leuke ontmoeting! Hier staat ook nog zo'n joekel in de kelder, te wachten op ..... Mocht 'm van de jongens nooit wegdoen, en ik heb geluisterd :-) Staat wel af en toe vies in de weg, maar ja ;-)
Helemaal geweldig! En lijkt dat manneke nou zo veel op jou? Geniet van je kleinkinderen, dit weekend!!
Annelies zei…
Dat lijkt me zeker heerlijk hoor, wat Mieke hierboven ook noemt, zo maar je kleinkinderen tegenkomen! Maar goed dat wij ze (nog) niet hebben: zouden we dan ook "half/half" gaan wonen??
Geniet maar lekker van je opa en oma weekend!
Marthy zei…
Zo heerlijk om twee van de vier kleinkinderen hier op het dorp te hebben, Mieke, je snapt wel dat ik nooit ga verhuizen.
Marthy zei…
Hij voelt zich ook een hele kerel op die grote skelter, Ageeth. Lekker stoer.
Marthy zei…
De vader van deze twee, onze zoon Bas, was vroeger gek op zijn skelter, hij heeft hem totaal versleten. Toen dit geval een paar maanden geleden te koop stond bij een buurman aarzelde Bas geen moment. Die was voor zijn zoon.
Marthy zei…
Nee, Stefanie, dit mannetje lijkt sprekend op zijn papa en mijn man.
Marthy zei…
Het is zo leuk om in hetzelfde dorp te wonen als een paar van je kleinkinderen, Annelies. Mart zou het geen probleem vinden om het hele jaar in Frankrijk te blijven maar ik kan het niet, ik wil dit niet missen.
KnutzEls zei…
Hė wat leuk. Dat is de beste manier om een kerstboom thuis te brengen!
Haha, ik zou zweren dat ik jou herken van een familiefoto :)))
Jeanne zei…
Wat een leuk gezicht om je kleinkinderen zo te zien. Wat een geweldige 'karren' zijn dat toch. Ja, die Luuk is heel wat mans ermee! Veel plezier samen vanavond!
Ageeth Mooij zei…
En een foto voor de fietsenwinkel!
Emie zei…
Zie ze gaan die twee en dan je oma tegenkomen met haar camera. Dan ga je vanzelf nog trotser kijken!
Sjoerd zei…
Heerlijk is dat, kleinkinderen, ik heb af en toe het idee dat het nu fijner is om met die kleintjes om te gaan. Jeslynn is bijna ieder weekend hier, maar ik kan er nu echt van genieten.
Marthy zei…
Luuk deed het maar wat graag, Els.
Marthy zei…
Hij kan er nog jaren plezier van hebben, onverwoestbaar.
Marthy zei…
Vind ik als oma ook.
Marthy zei…
Nou, die oma had haar camera niet bij zich, hoor Emie. Maar die is ze op een holletje gaan halen, het is allemaal zo kortbij hier.
Marthy zei…
Had jij ooit gedacht dat het zo leuk zou zijn, Sjoerd? Ik niet helemaal.
In de weer zei…
Ja, heerlijk is dat om je kleinkinderen zomaar tegen te komen. Wij wonen in dezelfde straat als onze dochter en de school is een straat verder. Op onze oppasdag doen we dus ook altijd " inloop " op school dat wil zeggen dat je een kwartier met je kleinkind een werkje doet. Soms taal of rekenen maar ook weleens 'n spel of puzzel. Elke week weer leuk. We genieten hè Marty !!!
Bertiebo zei…
Heerlijk, wat geweldig voor die kinderen. En ik denk ook dat Luuk op jou lijkt.
En nog even iets anders. Zaterdag, gisteren kreeg ik je kerstpost. Super bedankt, ik vond het heel erg leuk. Alles was nog net heel, beetje gekreukeld , maar de envelop was helemaal gescheurd. Mag ik vragen wanneer je gestuurd hebt? (Omdat Debora mij twee weken geleden een pakje heeft gestuurd, dat nooit is aangekomen. Ik denk dat ik maar eens moet gaan klagen.
Marthy zei…
Ja, Toos, dit is echt genieten en ik voel me er ontzettend rijk mee.
Marthy zei…
Ik heb jouw envelop afgelopen maandag verstuurd, Bertie. Jammer dat het mis is gegaan in de post.
Onze kleinzoon heeft ook een skelter waar zijn zusje achterop kan. Ze wonen hier ook vlakbij in het dorp.Dus wij zien ze ook regelmatig.:-) Voor onze ouders was dat niet zo, doordat wij in 1980 vanuit Nieuwegein naar Friesland verhuisden. Hier zijn ook onze 3 kinderen geboren. En nu al 2 kleinkinderen,nr.3 is onderweg.
Vlimbouter zei…
Wat een rijkdom, je kleinkinderen zo vlak bij. Ik begrijp het helemaal, hoor, dat jij niet het hele jaar in Frankrijk kan blijven als je zo'n schatten in Nederland hebt wonen.
Marthy zei…
Ja, in een dorp is zo'n skelter goed te doen. Geniet maar lekker van je kleinkinderen, Angie.
Marthy zei…
Frankrijk is heerlijk, Lut, maar het weegt niet op tegen deze rijkdom.
Vera zei…
Geweldig dit stel. Zo wie zo hebben jullie mooie en geweldige kleinkinderen. Luuk Heeft wel een hele verantwoordelijke taak, zus achterop en de kerstboom vervoeren! Heel goed van Luuk
Marthy zei…
Ja, ik vind zelf ook dat ik geweldige kleinkinderen heb, Vera, maar dat ga ik natuurlijk niet te vaak zeggen, haha.
Vera zei…
Nee dat moet je heel bescheiden houden Marthy 😂😂