Doorgaan naar hoofdcontent

Het vervolg van die leuke jurkjes

Toen Mirjam en ik een week of twee geleden in Schoonhoven die leuke jurken pasten bleek die van mij iets te wijd van boven. Ik heb mijn leven lang al een mager bovenlijf. Geen probleem, zei Mirjam, dat heb ik zo in orde gemaakt. Toen ze naar huis ging nam ze de jurk mee, afspelden hoefde niet volgens haar. Vandaag kreeg ik een grote envelop in de brievenbus waarin dit pakket zat. Bovenop een lieve kaart met ook nog  een zakje zaad van de stokroos. En in het pak mijn jurkje, keurig vermaakt. Ik heb hem meteen gepast en hij zit als gegoten. Mirjam kan heel goed naaien, dat blijkt wel, want in de zijnaad zit een rits en bovendien is de jurk ook nog gevoerd. Voor mij zou dat onoverkomelijk zijn, voor haar blijkbaar niet, het is zo netjes gedaan. Mirjam, ontzettend bedankt, je bent een schat dat je dat zomaar even doet. Ik hoop op een mooie zomer zodat ik de jurk vaak aan kan.


Reacties

Jeanne zei…
Laat de zon maar schijnen daar in Frankrijk!
Bertiebo zei…
Dat is superlief van Mirjam. Fijn voor je.
Mirjam zei…
Ik ben blij dat de jurk je nu goed past. En nu maar duimen voor een mooie zomer, zodat je de jurk vaak aan kunt.
Fijne rest van de dag,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
En dan ik op een terrasje in mijn leuke jurkje, zie je het al voor je?
Marthy zei…
Blogvriendinnen, goud waard!
Marthy zei…
Ik kan niet wachten, Mirjam.
In de weer zei…
Wat lief en een supertalent zo te lezen. Het is fijn dat jij dat zo kunt waarderen. Jurkje gaat vast mee naar Frankrijk ???
Pippa's Hus zei…
Wat fijn dat het zo opgelost is! Ik wens je heel veel plezier van je nieuwe jurk! XX Esther
Ineke zei…
Top van Mirjam. Wat een lieve vrouw!
Marthy zei…
Natuurlijk gaat het jurkje mee, Toos. En over talent gesproken, ik denk dat jij niet voor haar onder doet.
Marthy zei…
Dank je Esther en ik ga er zeker plezier van hebben.
Marthy zei…
Helemaal waar, Ineke, het is een leiverd.
Sjoerd zei…
Mooi zo, nu de zomer nog...
Geweldig toch, blogvriendschappen!
Marthy zei…
Ik ga die zomer hopelijk opzoeken, Sjoerd.
Supermooi gedaan. Daar kom je de zomer mee door.
Onliemie zei…
Zonder opmeten en dan perfect passen? Dan mag je zeggen dat Mirjam wel heel erg goed kan naaien. Ik doe haar dat niet na. Geniet van je, erg flatterende jurk, tijdens een prachtige Franse zomer.
Marthy zei…
Dat brengt veel goeds, Inge.
Marthy zei…
Mirjam naait samen met haar dochter prachtige jurken voor Middeleeuwse festivals. Ik heb er eens wat van gezien, perfect afgewerkt en zo mooi.
miekequilt zei…
Wat mooi vermaakt zeg. Dat wordt genieten deze zomer!
Onliemie zei…
Ja weet ik hoor. Ik zag het al een keertje op haar blog passeren. Geweldig mooi!
Dat vind ik super knap en lief van haar!