Doorgaan naar hoofdcontent

Lippenstift en kibbeling

Wat een prachtige dag met nu eens echt voorjaarsweer en dan mocht ik ook nog eens op Saar passen en dat kind is ook al een en al zonneschijn. We gingen naar de markt, kaas kopen en ze zag me lippenstift op doen. Mag ik ook oma? Roze wilde ze, zoals alle kleine meisjes. Ik had nog een restje dus roze kreeg ze. Buiten vroeg ze of je het kon zien.



En buiten was het feest in de tuinen voor de boerderijen. Ik maakte veel buurpraatjes want iedereen genoot van het mooie weer en was buiten bezig. Saar boog zich over de brugrand en riep dat ze een spiegel zag. En ik zie mijn lippenstift, oma. Op weg naar huis vertelde ze me dat ze kibbeling wilde. Dat eet ik altijd met papa op vrijdag. Er werd me ook verteld dat de visboer naast de kaasboer stond op de markt voor het geval dat ik dat niet wist. En ik moest wel tegen de visboer zeggen dat zij een bootje wilde. En zo geschiedde.



Reacties

Pippa's Hus zei…
Wat een zegen om met zo'n lief dametje op pad te zijn! En dat met dit prachtige weer! XX Esther
Jeanne zei…
Het genieten straalt er vanaf, heerlijk!
Marthy zei…
Met zoiets een dagje op bezoek geniet je volop, Jeanne.
Marthy zei…
Wat een dag, Esther. Ik ben vanmiddag nog met haar en haar broer Luuk naar de speeltuin geweest. Fijn voor die kleintjes dat ze lekker weer buiten kunnen spelen.
Bertiebo zei…
Ik weet het, ik weet het...
KnutzEls zei…
☺ ik weet het niet, maar kan me wel wat voorstellen 😊😊😊
Ineke zei…
Heerlijk hé, kleinkinderen. Ik had er vandaag twee.
Topdagje!
In de weer zei…
Een dag met een gouden randje !
Heidi zei…
Wow, Saar is opeens een echt dametje geworden. Die groeit als kool :)
Groot gelijk dat jullie volop genieten!
Marthy zei…
Onbetaalbaar, Toos.
Marthy zei…
En maar praten, Bertie, in keurig Nederlands en oh, wat weet zo'n dreumes al veel.
Marthy zei…
Het is gewoon leuk om zo'n moppie de hele dag om je heen te hebben, Els.
Marthy zei…
En ook lekker naar buiten geweest?
Marthy zei…
Ja, Saar groeit hard. Soms vind ik het weleens te hard gaan....
Sjoerd zei…
Het is een zegen om kleinkinderen te hebben...
Marthy zei…
Dit heb jij allemaal nog te goed, Sjoerd. Maar pas op met die roze lippenstift, waar daar vroeg ze vanmiddag weer naar;-)
Een dag met Oma en kibbeling in een bootje....wat wil je als klein meisje nog meer? Roze lippenstift natuurlijk. Prachtig.
Marthy zei…
Die roze lippenstift scoorde wel heel hoog, Jeanette. Ik weet niet of mama er blij mee is....
miekequilt zei…
Wat een heerlijk dagje! Lippenstift is leuk, dat moet een meisje toch proberen. En dat bootje ken ik niet, maar het ziet er leuk uit.
Marthy zei…
Kibbeling in een bootje, ik vind het een leuk idee, Mieke.
Geweldig en Genieten met een hoofdletter G!
Marthy zei…
Zo voel ik het ook, Alet.
Emie zei…
Wat een schattig en echt meisje is die Saar van jullie.
Marthy zei…
Ja, na drie jongens is het geweldig om zo'n echt meisje te hebben, Emie.
Onliemie zei…
Dat is toch echt genieten zo een kleindochter. En kibbeling in een bootje? Dat kennen we hier nog niet. Leuk wel in ieder geval! En hoe mooi is het daar bij jullie met al die knotwilgen.
Marthy zei…
Dit is nog een oude polder met veel knotwilgen. Rechts zijn er wat bomen geknot.
Vlimbouter zei…
Roze lipstick en kibbeling in een bootje. Je bezorgde jouw kleindochter vast de dag van haar leven!
Marthy zei…
Ze vond het leuk allemaal. Maar dit is een kind wat alles geweldig vind, een blijmoedig kind. Ik hoop maar dat ze dat voor altijd vast kan houden.