Doorgaan naar hoofdcontent

Ooit een klein conifeertje

Dit is nu een goed voorbeeld hoe een leuk klein struikje uit kan groeien tot een kolossale boom terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was. Ooit aangeplant door onze buurman Kees, weliswaar op onze grond maar daar had hij toestemming voor. De bebouwing aan de linkerkant is onze verhuurde winkel met werkplaats. Er zitten geen deuren aan deze kant, wel ramen en deze uit de kluiten gewassen conifeer begon te veel licht weg te nemen. Vanmorgen heeft Mart samen met buurman Kees de boom geveld en alles afgevoerd naar het afvalbrengstation in Gouda. Kees kijkt met zijn huis uit op deze kant en gaat het perkje opknappen met een mooi hekje ervoor. We zijn er niet meer bij als hij dat doet maar deze buurman kennende komt dat dik in orde. Hij is altijd aannemer geweest en leverde vakwerk af.


Reacties

Jeanne zei…
En daar komt opeens een fleurig schuurtje tevoorschijn.
Bertiebo zei…
Ik haat coniferen!
KnutzEls zei…
Daar hoeft de rijdende rechter dus niet voor langs te komen :-)
Ja, soms moet iets toch echt wijken. Benieuwd hoe het wordt. Maar dat gaan we vast een keer zien.
Marthy zei…
Groen is fijn, Jeanette, maar het moet niet te gek worden.
Marthy zei…
Ook aan de andere kant moet wat gebeuren, bij de andere buurman, maar dat gaat hier gelukkig in goed overleg. Ik moet er niet aan denken, de rijdende rechter.
Marthy zei…
Ook ik haat conniferen (met een uitroepteken) en zeker in een mooie oude polder. Ze horen hier gewoon niet.
Marthy zei…
Ik zie liever dat groen, ook al hou ik niet van dit soort bomen, Jeanne, maar het was niet anders.
Sjoerd zei…
Inderdaad, coniferen horen hier niet thuis, daarom heb ik een Japanse Esdoorn in de tuin...
Emie zei…
De bomen houden ons vandaag wel bezig. En ondanks dat het een uit de kluit gewassen conifeer is, moet het toch even wennen zo'n groenloos hoekje.
Mirjam zei…
Oh wat zal dat veel extra licht geven. Hoe kan het zo groeien hè? Nu moet ik wel ineens aan de bomen bij jou in de straat denken. Die kaalslag... en nu bij jullie op het terrein...
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Prachtig, Sjoerd, vooral die kleuren van de Japanse esdoorn.
Marthy zei…
Ja, leuk is anders, Mirjam. Ik ben blij dat ik naar mijn Franse plek ga met veel groen om me heen.
Marthy zei…
Heel vervelend dat de boom wegmoest, Emie, maar het kon echt niet meer.
Groen weghalen is altijd jammer.
Inge zei…
Onze buren hebben ook joekels van coniferen in hun tuin. Het zijn jonge mensen, onze buren, ze wonen er pas, dus die coniferen hebben de langste tijd gehad. Gelukkig maar.
Marthy zei…
Ja, want mooi zijn ze niet, geef mij maar een leuk boompje.
Vlimbouter zei…
Oei, dat 'boompje' moet wel heel veel licht weg genomen hebben. Ik heb vorig jaar mijn coniferen laten weghalen. In de plaats kwamen hydrangea's. Veel mooier.
Vera zei…
Oh dat was nog maar een kleintje. Kunnen als volwaardige bomen uitgroeien van een spar, den, etc etc. Hopeloze dingen in een tuin
Marthy zei…
Die zullen hier ook wel komen in het perk, veel beter idee.
Marthy zei…
Nou, dit was al een redelijke boom, Vera. Ik hou niet van dit soort bomen/struiken.
Elizabeth zei…
Zo, dat is een flinkerd! Groot gelijk om die eruit te halen, want een boom moet toch niet al je zicht en licht wegnemen...