donderdag 23 maart 2017

Ooit een klein conifeertje

Dit is nu een goed voorbeeld hoe een leuk klein struikje uit kan groeien tot een kolossale boom terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was. Ooit aangeplant door onze buurman Kees, weliswaar op onze grond maar daar had hij toestemming voor. De bebouwing aan de linkerkant is onze verhuurde winkel met werkplaats. Er zitten geen deuren aan deze kant, wel ramen en deze uit de kluiten gewassen conifeer begon te veel licht weg te nemen. Vanmorgen heeft Mart samen met buurman Kees de boom geveld en alles afgevoerd naar het afvalbrengstation in Gouda. Kees kijkt met zijn huis uit op deze kant en gaat het perkje opknappen met een mooi hekje ervoor. We zijn er niet meer bij als hij dat doet maar deze buurman kennende komt dat dik in orde. Hij is altijd aannemer geweest en leverde vakwerk af.


21 opmerkingen:

  1. En daar komt opeens een fleurig schuurtje tevoorschijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie liever dat groen, ook al hou ik niet van dit soort bomen, Jeanne, maar het was niet anders.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ook ik haat conniferen (met een uitroepteken) en zeker in een mooie oude polder. Ze horen hier gewoon niet.

      Verwijderen
  3. Daar hoeft de rijdende rechter dus niet voor langs te komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook aan de andere kant moet wat gebeuren, bij de andere buurman, maar dat gaat hier gelukkig in goed overleg. Ik moet er niet aan denken, de rijdende rechter.

      Verwijderen
  4. Ja, soms moet iets toch echt wijken. Benieuwd hoe het wordt. Maar dat gaan we vast een keer zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groen is fijn, Jeanette, maar het moet niet te gek worden.

      Verwijderen
  5. Inderdaad, coniferen horen hier niet thuis, daarom heb ik een Japanse Esdoorn in de tuin...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig, Sjoerd, vooral die kleuren van de Japanse esdoorn.

      Verwijderen
  6. De bomen houden ons vandaag wel bezig. En ondanks dat het een uit de kluit gewassen conifeer is, moet het toch even wennen zo'n groenloos hoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel vervelend dat de boom wegmoest, Emie, maar het kon echt niet meer.
      Groen weghalen is altijd jammer.

      Verwijderen
  7. Oh wat zal dat veel extra licht geven. Hoe kan het zo groeien hè? Nu moet ik wel ineens aan de bomen bij jou in de straat denken. Die kaalslag... en nu bij jullie op het terrein...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk is anders, Mirjam. Ik ben blij dat ik naar mijn Franse plek ga met veel groen om me heen.

      Verwijderen
  8. Onze buren hebben ook joekels van coniferen in hun tuin. Het zijn jonge mensen, onze buren, ze wonen er pas, dus die coniferen hebben de langste tijd gehad. Gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, want mooi zijn ze niet, geef mij maar een leuk boompje.

      Verwijderen
  9. Oei, dat 'boompje' moet wel heel veel licht weg genomen hebben. Ik heb vorig jaar mijn coniferen laten weghalen. In de plaats kwamen hydrangea's. Veel mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zullen hier ook wel komen in het perk, veel beter idee.

      Verwijderen
  10. Oh dat was nog maar een kleintje. Kunnen als volwaardige bomen uitgroeien van een spar, den, etc etc. Hopeloze dingen in een tuin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dit was al een redelijke boom, Vera. Ik hou niet van dit soort bomen/struiken.

      Verwijderen
  11. Zo, dat is een flinkerd! Groot gelijk om die eruit te halen, want een boom moet toch niet al je zicht en licht wegnemen...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, bedankt!

Lieve groet, Marthy