Doorgaan naar hoofdcontent

Poters en knollen

De pootaardappeltjes die ik verleden week kocht staan in een bak voor de tuindeur, die trouwens nu dankzij het mooie weer open staat. Ik zette ze daar om ze alvast te laten spruiten, en dat lukt, ik zie de eerste pieppeltjes al komen. Zo gauw we in Frankrijk een stuk van de moestuin schoon hebben gaan ze de grond in. Natuurlijk kan ik ze in Frankrijk ook kopen maar daar worden ze meestal in kleine kratjes verkocht waar te veel in zit voor ons. Hier in het dorp kan ik ze per stuk kopen. Ik wil twee soorten, vroege en middenvroege. Tja, en dan zie ik daar waar ik de aardappelen kocht ook nog van die leuke dahlia knollen liggen. Zulke lieffies kan je toch niet weerstaan. Het is een laag soort, misschien ga ik ze wel op potten zetten.



Reacties

Jeanne zei…
Ik zie dat je handen jeuken......
Wieneke zei…
Vreten slakken dahlia's in een pot ook op? Ik heb er vandaag al weer 14 van die smerigaards gevangen, terwijl ik er echt geen moeite voor deed. Ik denk dat ik een tamme egel als huis/tuindier ga nemen, hoor. Misschien wel twee :-)
Annelies zei…
Volgens mij kun je bijna niet wachten tot je straks weer je Franse tuin in kunt duiken!
Nog heel eventjes geduld en dan mag je daar weer in de grond gaan wroeten!
Man heeft vandaag de aardappelen gepoot. Hij is er op tijd bij. Goede reis dit weekend naar Frankrijk.
Marthy zei…
Helemaal waar, Jeanne. Ik hoop op veel zon volgende week want dan kunnen we aan het werk buiten. Lekker.
Marthy zei…
Wieneke, ik heb bijna geen last van slakken in Frankrijk maar hele jonge planten worden wel vaak lastig gevallen door de slijmerds. Dus ik ben bang ook jonge dahliascheuten. Platic bakje er overheen zetten tot ze wat groter zijn, dan heeft de slak geen interesse meer.
Marthy zei…
Ik wil niu nog maar één ding Annelies, in mijn tuin aan het werk.
Sjoerd zei…
Ik wens je een mooie rit naar het zuiden toe...
Marthy zei…
Fijn dat jullie aardappelen al in de grond zitte. Dioe van ons moeten nog eventjes wachten.
Marthy zei…
Dank je, Sjoerd, gaat lukken.
Inge zei…
Ik vind het fijn dat je hier ook nog mooie dagen heb(t gehad) om van te genieten voordat jullie naar Frankrijk vertrekken
Dahlia's! Vroegah had ik er een schurfthekel aan, maar nu vind ik ze prachtig!
Een goede en veilige naar jullie plek in de Ardeche.
Zonnige groet.
Marthy zei…
Ik vond het vroeger van die truttige bloemen maar nu vind ik ze prachtig en ze staan zo mooi op de vaas.
Marthy zei…
Nou en of dat ik genoten heb van al dat mooie weer hier, Inge. In Frankrijk moet ik nog even afwachten wat het weer gaat doen.
Pippa's Hus zei…
Die dahlia's! Ik vind ze zo leuk! Ik wil ook wel van die lage voor in potten, handig. XX Esther
Marthy zei…
Ik heb nog even gekeken voor je, Esther. Deze dahlia's worden 30-40 cm, leuk in potten.
Mirjam zei…
Wij hebben een paar keer een stuk of 3 pootaardappelen in een grote bak gezet. Toch goed voor een lekker maaltje hoor, en je maakt zo ook het hele groei- en bloeiproces mee.
Zonder echte moestuin is het natuurlijk wel een beetje toveren met de ruimte...
Alvast een heel mooie oogst.
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Ik denk dat jij straks je ogen uitkijkt in mijn moestuintje;-(
Mirjam zei…
Ik ben er in ieder geval heeeeeeeel erg benieuwd naar.
xx
Petra1945 zei…
Mijn moeder was degene die tuinierde bij ons. Dahlia's inbegrepen. Maar ze mochten niet geplukt en mee naar binnen -- want dan kropen er beestjes uit!