Doorgaan naar hoofdcontent

Praten bij de bakker

Ik heb vanmorgen voorlopig weer afscheid genomen van mijn wandelgroep in Oudewater. Na afloop van het wandelen gaan we met een paar vrouwen altijd gezellig koffiedrinken, bij goed weer op een terras op de markt, anders bij de plaatselijke bakker die een leuke koffiehoek heeft en heerlijke koekjes serveert bij de koffie. We praten over kinderen en kleinkinderen, over de wereldproblemen, over vakanties, over (onze) mannen en over nog veel meer. We wisselen ook vaak boeken uit. Dit groepje vrouwen is ondertussen bijna vriendinnen geworden, heel waardevol.  Ik ga ze missen de komende tijd.

Reacties

Jeanne zei…
Maar je komt weer terug, toch!
Marthy zei…
Het is een voorlopig afscheid, Jeanne. Ik ga ze missen de komende tijd. (aangepast)
Bertiebo zei…
Gezellig lijkt me dat
Heerlijk zulke vrouwen in je omgeving. Ik denk dat we niet zonder kunnen. Ik geloof direct dat je ze gaat missen.
Sjoerd zei…
Het is ver lopen vanuit de Ardeche naar Eys...
Onliemie zei…
Leuk toch zo'n wandelgroepje... heb je toch iets gezellig en sportief om naar uit te kijken tegen de herfst. Zijn jullie bijna "heen"? Wij vertrekken zondagochtend (om het skiverkeer te mijden) en trekken dit jaar toch weer zuidelijker dan waar jullie wonen. Misschien zitten we deze zomer wel in de buurt maar dan geef ik zeker een seintje. Ik keek al eens naar de weersvoorspellingen... het wordt daar helemaal "leven als god in Frankrijk". Geniet er van... wij gaan genieten van al jouw fantastische Ardèche-verhalen!
Ach, dan komen ze toch gezellig een keer in de Ardeche wandelen, bij jou? Wie weet hoe leuk dat wordt ;o)
Ineke zei…
Wij gaan je ook missen hoor! Als jouw oortjes `toeteren`in Le Serret hebben we het over jou. Ik lees natuurlijk elke dag jouw blog dus doe elke week trouw verslag van al jouw )jullie' goede en minder goede daden. Goede reis en geniet in la douche France.
Marthy zei…
Vrouwen hebben andere vrouwen nodig, Jeanette.
Marthy zei…
Grappenmaker.
Marthy zei…
Ook wij gaan zondag rijden, Kris, om te gaan leven als een paar goden in Frankrijk;-)
Marthy zei…
Dat ga ik eens voorstellen, Stefanie, nog nooit aan gedacht.
Marthy zei…
Haha, wij doen alleen maar goede daden....
Dit meeeeeeen je niet!!?! Ik volg pas sinds kort je blog, ik kom uit Limburg. Gisteren was mooi weer voorspeld en besloten mijn man en ik onszelf een dag vrij te geven en eens een oud plan uit te voeren. We reden met de fietsen op de auto naar Oudewater, hebben daar een korte fietsroute gedaan en zijn toen gaan lunchen. Als je op mijn Facebook zou kijken dan zou je een soortgelijke foto zien als hierboven staat. We lunchten bij Lumière en keken ook uit op de Heksenwaag. Daarna (want Oudewater is zo groot niet en het museum was dicht) zijn we naar Schoonhoven gereden. Ik vond je vaas zo mooi dus heb het winkeltje opgezocht. En bij "jouw" Pand 96 kochten we een mooi ontbijtservies. Inderdaad een erg leuk winkeltje met hele lage prijzen. Ook daar rondgefietst en toen terug naar Limburg waar onze zoon nog geholpen moest worden met wat schoolwerk. En dan zie ik nu dit, hoe klein is de wereld? Misschien hebben we tegelijkertijd op het terras gezeten!
Marthy zei…
Wat een toeval! Zowel Oudewater als Schoonhoven zijn heerlijke stadjes, leuk om te bezoeken. En wat leuk dat je in Pand 96 ook nog wat gekocht hebt. Ik ga dat winkeltje vaker bezoeken, dat staat wel vast.
Mirjam zei…
Ik zou ze ook missen, de wandelmaatjes. Ik ben tenminste al aardig gehecht aan het raken aan het groepje mensen waar ik 3 keer mee wandel, en dat is pas sinds september...
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Al wandelend heb ik vaak hele fijne gesprekken met deze vrouwen.