Doorgaan naar hoofdcontent

Saar en carnaval

Zo kwam Saar gisteren bij haar jarige oma aan, ze had carnaval gevierd op het kinderdagverblijf en dat wil ze weten ook. Toen haar vader deze leeftijd had wilde hij niets weten van verkleden op de peuterspeelzaal, hij brulde gewoon de boel bij elkaar maar aan onze kleindochter zijn dit soort festiviteiten wel besteed. Ze houdt van dansen en zingen en als het daarbij ook nog verkleed kan is ze helemaal gelukkig. Ze wil graag oorbellen, zeker nadat ik haar had laten zien dat ik gaatjes in mijn oren heb en hoe dat dan werkt met die oorbellen. Niet zo verstandig van mij want ze krijgt ze nog niet. Maar haar slimme moeder tekent nu bellen op haar oren en daar is ze tevreden mee. In oktober wordt ze vier en langzamerhand begint ze zich een beetje te vervelen op het kinderdagverblijf. Gelukkig zien de juffen daar het probleem en wordt ze nu uitgedaagd met wat moeilijkere boekjes, puzzels en spelletjes.


Reacties

Bertiebo zei…
Wat een heerlijk kind, jouw Saar!
Vlimbouter zei…
Bellen op de oortjes tekenen. Wat een prachtig idee.
Jeanne zei…
De levenslust die dat kind uitstraalt...zo leuk!
Ook alweer zo'n leuke foto. Onze kinderen hielden ook helemaal niet van verkleden.
Pippa's Hus zei…
Ook weer zo'n prachtige dame. XX Esther
KnutzEls zei…
Dat is nog eens creatief, bellen tekenen op je oren.
Inge zei…
Grappig, oorbelletjes op de lelletjes tekenen :-)
Marthy zei…
Het is een heerlijk ding. Omdat ze de jongste is van het stel geniet ik heel bewust van haar, Bertie.
Marthy zei…
Leuk hè, Lut. En ze vindt het prachtig.
Marthy zei…
Het is een levendig ding met een stralend humeur.
Marthy zei…
Onze oudste en jongste vonden alles goed, Jeanette. Maar de middelste, haar vader, was zacht gezegd niet de makkelijkste. Nu is het een lieverd.
Marthy zei…
Als ze zo verkleed loopt wil ze prinses genoemd worden, Esther.
Marthy zei…
Deze schoondochter is erg creatief, heel leuk.
Marthy zei…
Wat klinkt dat lekker, hè Els;-)
Emie zei…
Nog zo'n oma die zo enorm geniet van haar vrolijke kleindochter. En het is ook een plaatje!
In de weer zei…
Prinses Saar, leuk hoor. Heerlijk dat verkleden, onze dochter vond het vroeger leuk en haar dochter kan er ook geen genoeg van krijgen.
Marthy zei…
Ik vind het nog steeds een zegen dat ik die vier gekregen heb, Emie. En wat geniet ik van ze!
Marthy zei…
Dat is zo leuk als je na drie kleinzoons een kleindochter krijgt, Toos. Ze houdt van zingen, dansen en prinsessenjurken. Dat heb je allemaal niet met jongens.
Sjoerd zei…
Heerlijk, dat staat mij nog allemaal te wachten... Helaas gaat het een onnatuurlijke richting uit. zij wordt ouder, maar wij ook...
Jolanda zei…
Wat een droppie!
Marthy zei…
Ben je gek, Sjoerd, die kleindochter van jou gaat je jong houden. Geniet van haar en denk niet aan dat oud worden.
Lida zei…
Nog van harte gefeliciteerd Marthy. Wat geweldig om zo'n mooi prinsesje op je verjaardag te krijgen. Ben nu wel wat jaloers hoor! :-)
Marthy zei…
Heerlijk, hè, om zoiets op bezoek te krijgen.
Ageeth Mooij zei…
Wat een goed idee, oorbellen tekenen! Saar ziet er prachtig uit!
Mijn oudste en jongste zoon vonden verkleden en schminken ook erg leuk.
Er staat hier boven een grote kist met verkleedkleren, vooral dochter en jongste vinden het erg leuk om te doen. Een schattig prinsesje hebben jullie in ieder geval. X
miekequilt zei…
Wat een lieve prinses. En wat enig dat ze zo op je verjaardag kwam. Nog gefeliciteerd trouwens.
En zo'n kleindochter is enig, daar kun/ moet/ wil je van genieten!
Marthy zei…
Onze schoondochter heeft vaak van die leuke ideeën. Deze vond ik wel weer geweldig.
Marthy zei…
Je brengt me op een idee, Alet. Ik ga ook maar eens wat opscharrelen zodat ze zich hier ook kan verkleden.
Marthy zei…
Ik geniet heel bewust van haar, Mieke. Ze is de jongste en de laatste.
Marthy zei…
Je bent oma's moppie, zeg ik altijd tegen haar.
Annelies zei…
Wat herkenbaar dat brullen van de vader van Saar! Onze dochter had, toen ze in groep één zat van de basisschool een gruwelijke hekel aan Carnaval en alles wat daarbij hoorde; dus ook "verplicht" verkleden! Veilig thuis was de verkleedkist een grote hit maar niet daarbuiten. Ik heb haar zelfs een keertje "ziek" thuis gelaten. Zoonlief daarentegen vond alles wat maar met Carnaval te maken had prachtig!
Marthy zei…
Gek hoe verschillend kinderen daar op kunnen reageren. Hoe erg onze zoon het vond, hoe leuk Saar het vindt.