Doorgaan naar hoofdcontent

Van Muiderberg naar Eemnes

Vanuit Muiderberg liepen we gisterochtend met stralend weer richting Naarden. Eerst nog over een dijk waar we doorlopend met behulp van deze opstapjes over hekken moest stappen. Mooie doorbraakkolken herinneren aan de kracht van het zeewater.


Naarden met zijn prachtige vestingwallen en een mooi oud stadscentrum. Prima plek om lekker koffie te drinken. Ik laat de foto's voor zichzelf spreken.






Eenmaal buiten de stad konden we aan deze bomen zien dat het duidelijk voorjaar is. We wandelden verder over de hogere zandgronden van ’t Gooi, over de Tafelbergheide  naar Blaricum.



Het beschermde dorpsgezicht van deze plaats is een van de gaafste boerendorpen van ’t Gooi. Prachtige boerderijen, bijna allemaal verbouwd tot woonhuis. Veel leilinden langs de gevels en prachtige beukenhagen rondom. Bij ijssalon De Hoop schoven we aan in een lange rij om van het overheerlijke ijs te mogen proeven. Verfrist liepen we de laatste kilometers naar Eemnes.


Reacties

Prachtige foto's en wat leuk bedacht die opstapjes.
Jeanne zei…
Mooie etappe weer, aan de prachtige fotoreportage te zien!
Marthy zei…
Het was mooi, Ageeth en daarbij van dat lekkere weer.
Marthy zei…
Je komt die opstapjes op de langeafstandspaden overal in Nederland tegen, Jeanette, erg makkelijk.
Mooie Hollandse plaatjes!
Marthy zei…
Heel afwisselend, Jeanne, dat maakte het erg mooi.
Marthy zei…
Nederland is zo verschrikkelijk mooi, Alet, ik word er iedere keer weer door getroffen.
Mirjam zei…
O ja hoor...ik zie het al... een en al genieten.
Wat zie je zo op je tochten toch een prachtige dingen hè?
En wat is er véél moois te zien, als je maar de moeite neemt om te kijken...
Ik ben heel blij voor jullie dat het zulk mooi weer bleef.
Liefs,
Mirjam
Sjoerd zei…
Prachtig in beeld gebracht. Zelfs daar verdiende ze aan de Limburgse kolen...
Marthy zei…
Mooi hè, dat oude bord. Ik zag het vanuit mijn ooghoeken en liep even terug om het op de kiek te nemen.
Marthy zei…
Kijken, kijken en nog eens kijken doen we op zulke tochten, Mirjam. En Genieten!
Vlimbouter zei…
Mooie reportage van een prachtige streek. Ik krijg alweer zin in een reisje naar Nederland.
Genieten met dat mooie weer en van je prachtige foto's. Groetjes El
miekequilt zei…
Jaren geleden in Engeland zag ik die opstapjes voor het eerst, daar heetten ze styles. We wandelden toen nog niet zo veel, en ik vond het super handig. Leuk om ze nu hier, bij ons om de hoek, te zien. Wij waren vrijdag in Naarden in de kinderboerderij, ik had je dus zomaar ergens kunnen ontmoeten. Leuk om wat meer van het mooie Naarden te zien.
Marthy zei…
Prachtig daar rond het IJsselmeer. Polders maar ook mooie historische stadjes.
Marthy zei…
Die opstapjes worden in Nederland ook al jaren gebruikt, Mieke. Makkelijk, hoor.
Marthy zei…
Ja, dat mooie weer voegde wel iets toe, El.