Doorgaan naar hoofdcontent

Jan

Gisterenmiddag op de fiets even naar vriend Jan geweest. Zijn planten moesten uit de kelder naar buiten gesjouwd worden en daar heeft hij altijd hulp bij nodig, een halfjaarlijks terugkerend ritueel. Hoe die planten het ieder jaar overleven en weer in bloei komen is mij een raadsel, want er komt geen nieuwe potaarde aan te pas en het woord snoeien kent Jan niet. Misschien ben ik wel te goed voor die planten van mij! We kregen een glaasje vers geperst sap voor de dorst en na het karwei koffie met iets lekkers van bij de bakker, de naam ben ik vergeten maar lekker was het inderdaad. Voorzien van een stek van de plant met die gele bolletjes die nu bloeit, de naam ken ik niet maar wie het weet mag het zeggen en twee flessen witte wijn daalden wij weer af. Gaat lekker met die elektrische fietsen. Op de heenweg een praatje gemaakt met  Claude, op de terugweg met Michel. Zij wonen ook in de vallei en wij rekenen ze tot onze buren.

Reacties