Doorgaan naar hoofdcontent

Fladderende vlinders


Dit is de Gaura lindheimeri 'Whirling Butterflies'. Alleen de naam al is prachtig, daar wordt je helemaal blij van, maar ook van de bloemen geniet ik ieder jaar weer enorm. Het zijn maar kleine, witroze bloemetjes aan lange stengels, maar die stengels weven zich door andere planten, wuiven in de wind en blijven tot ver in het najaar bloeien. Ik heb de planten al jaren, af en toe raak ik er  na een natte winter een paar kwijt maar dan koop er er gewoon weer bij, want ik kan ze niet missen in de border. Gelukkig zijn ze hier altijd te koop, ik zie ze de laatste jaren ook steeds meer in Franse plantsoenen aangeplant. In het Nederlands is de naam trouwens prachtkaars.

Reacties

url zei…
Hallo Marthy &Mart

Bedanktvan je mooie mailjes ik vindt ze prachteg leuk de kleintjes plaatjes zyn ze hier alles goed morgen gaan we naar nymegen Miranda loopt de vierdaagse
Gr Ed An Veel Plezier