Doorgaan naar hoofdcontent

St. Julien du Gua

Zulk mooi weer vanmorgen dat ik lopend naar de bakker in St. Julien du Gua ben gegaan. Heen doe ik er veertig minuten over (stijgend) en terug een half uurtje. En dan natuurlijk nog een kletspraatje met monsieur Trin, de bakker. Ik ben geen grote klant van hem, het meeste brood bak ik zelf, maar af en toe een stukje vers stokbrood gaat er wel in. De foto toont de kerk van Gua. De gemeente St. Julien du Gua, waaronder nog verschillende gehuchten vallen, telde in 1962 nog 366 inwoners, op dit moment zo'n 180. In vroegere jaren was het inwoneraantal zelfs dik boven de zeshonderd!

Reacties

Kees en Maria zei…
Maria
Wat een fraaie foto van "ons dorp".
Het roept wel nostalgische gevoelens op. Ook de wandeling naar de bakker en het praatje bij Trin!
Intussen zijn jullie weer hard ezig met de bouw. Het ziet er veelbelovend uit!
Lieve groeten,
kees en Maria








Marthy zei…
Ik dacht wel dat jullie zouden reageren, bekend terrein voor jullie!