Naast het boek waar ik een paar weken geleden over blogde stonden nog twee andere boeken in mijn kast die ik al jaren niet ingekeken had. Ze werden me een keer aangeraden door vriendin Stan die net als ik gek is op oude foto's. Behalve heel veel foto's staan er ook allerlei wetenswaardigheden uit de jaren vijftig en zestig in de boeken. Als ik zo'n boek opensla kan ik het met moeite wegleggen, zo ontzettende leuk om van alles te zien en te lezen over het dorp waar je opgroeide. Als wij zondags gingen wandelen met mijn vader en dat was vaak dan liepen we vanuit Noordwijk-Binnen eerst door het bollenland naar de zuid-duinen waar we dwars door heen gingen, heuveltje op en af. Dan door naar het strand, vaak zaten we dan al halverwege Katwijk en over het strand liepen we terug naar Noordwijk aan Zee, naar de noord boulevard waarna we dan langs deze ijssalon kwamen. Als mijn vader in een goede bui was kregen we daar bij de Groko een hoorntje met schepijs. Dat was voor o...