Doorgaan naar hoofdcontent

Zingen


Deze foto kreeg ik vanmorgen per mail vanuit Frankrijk binnen. Ik kan hem niet groter maken, te weinig pixels, maar dat doet aan het verhaal erbij niets af. Afgelopen vrijdagavond, toen nog in de Ardêche, zijn we met Marie-Christine en Alain naar een gezellige avond geweest. Dit wordt vijf keer per winter georganiseerd, telkens bij iemand anders in huis. Het is de bedoeling dat je wat lekkers meeneemt, maar niets is verplicht. De Fransen zijn daar erg makkelijk in, niemand let erop of je nou wel of niet wat bij je hebt. Ik heb even geteld en op een grote tafel stonden wel twaalf eigen gebakken taarten, zelfgebakken koekjes, flessen wijn, sap, kazen en nog het een en ander. We waren met zo'n dertig mensen, jong en oud, ook nog wat kinderen. De mensen komen uit de omliggende kleine dorpjes, sommige kenden wij. Er wordt muziek gemaakt en iedereen zingt mee.  Franse liedjes natuurlijk, tekstboeken lagen er genoeg. Niks ingewikkelds, gewoon heel leuk. Er waren verschillende, hele goede gitaristen, die om beurt of in koppels speelden. Er was ook een jong stel waarvan de vrouw erg goed zong. Haar vriend begeleidde haar op de gitaar. We mochten verzoek nummers in dienen, ik vroeg om La Montagne van Jean Ferrat. Ik heb heerlijk mee zitten zingen, het was een geweldige avond! 

Reacties