Doorgaan naar hoofdcontent

Tuinkamer

Waar waren die bakken zand nu voor die Mart gisteren op de binnenplaats heeft gevuld? Ik zal het uitleggen. Twaalf  jaar geleden is deze ruimte gebouwd, we noemen het de tuinkamer. Het was eerst een oud afdakje tussen twee muren. De aannemer leverde het casco op en Mart heeft, met behulp van mijn broer Joop in de loop der jaren de muren gestuukt, de twee zijmuren opnieuw gevoegd en alles geschilderd en gesausd. Op de betonnen vloer werd voorlopig een oud kleed gegooid en we gebruikten de kamer heel veel omdat onze oude kamer/keuken donker en klein was en deze kamer heel licht met grote ramen naar de tuin. We hebben de kamer nu niet meer nodig als opslag voor bouwmaterialen, er lag beneden nog een hoop metselzand onder plastic, de vloertegels liggen al jaren klaar, dus...de afwerkvloer moest er maar eens in. De volgende stap is nu om te proberen een afspraak te maken met Christophe, onze klusjesman, hij heeft verleden jaar beloofd om te komen helpen met tegelen. Pfff......Christophe en een afspraak maken, dat wordt echt een uitdaging.

Reacties

Mirjam zei…
Maar dit vloertje komt er wel heel strak in te liggen. Ziet er goed uit. Maar als jouw Mart dat dan kan, kan hij dan niet ook zelf de tegels er op leggen? Lijkt mij wel. Ik heb zelf ons toilet getegeld en dat is dan de muren en ook de vloer. Ik vond het prima te doen...
Of komt er meer bij kijken dan alleen de tegelvloer er in...?
Ik wens jullie een heerlijke avond,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Mart kan de ruimte zeker wel zelf tegelen maar als je met zijn tweeën bent en de een snijdt en de ander legt gaat het zo veel sneller, Mirjam.
Emie zei…
En wat verzinnen jullie als dit klusje geklaard is?
Marthy zei…
Daar denken we nog even over, Emie. Maar maak je niet ongerust,er zijn hier nog klussen genoeg.
Joop zei…
Afspraken maken is inderdaad een klus apart in Frankrijk. Succes
Marthy zei…
De aanhouder wint, Joop.
Mirjam zei…
Okee, om het samen te doen dus. Ja, dat is wel heel wat handiger ja... haha... ik dacht al. Ik deed trouwens ons toilet ook met z'n tweeën hoor, Ben sneed te tegels en gaf ze aan en ik plakte ze op de juiste plek. Later heb ik het voegen ook nog gedaan, ik vind dat wel een heel leuke klus, want je ziet het mooier worden dan...
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam