Doorgaan naar hoofdcontent

Boeken

Ik ben gek op lezen, mijn hele leven al. Als kind verslond ik boeken en dat is nooit meer opgehouden. Toen we veertien jaar geleden in Stolwijk verhuisde naar een nieuw huis, wilde ik een blinde muur waar een grote boekenkast tegen aan kon staan. Ook in ons Franse huis staan veel boeken, zoveel dat ik ze eigenlijk niet meer kwijt kan. In de winter ga ik naar de bibliotheek maar in de zeven maanden dat ik hier ben kan dat natuurlijk niet en heb ik toch veel boeken nodig. Dat alles in overweging nemend heb ik het eindelijk gedaan, een e-reader aangeschaft. Natuurlijk mis ik het papier, de geur van een boek, een bladzijde omslaan. Maar toch, het bevalt. Het ding is licht, makkelijk mee te nemen, je kunt via internet altijd over boeken beschikken en ik ben gek op het kleine lampje, makkelijk als ík 's nachts weer eens niet kan slapen en Mart niet wakker wil maken. Van de winter haal ik mijn behoefte aan een 'echt' boek wel weer in.

Reacties

Marianne zei…
Mooi ding Marthy. Ik wil er eigenlijk ook niet aan, maar ze zijn wel vreselijk handig. Maar ik heb nog 16 kistjes vol mooie boeken in mijn opslagruimte. Tegen de tijd dat ik weer naar de ARdeche kom, bel ik je en dan roep je maar waar je van houdt. Van Oek de Jong tot Reve, van 't Hart tot Donna Tartt, ik heb het allemaal. Kus.
Marthy zei…
Ik hoop je voor we voor de winter naar Nederland vertrekken nog in de Ardêche te zien, met of zonder boeken. Dikke kus terug!