Doorgaan naar hoofdcontent

Uitzicht

Voordat we met buurvrouw Jany en onze gezamenlijke vriend Jan gingen eten moesten we eerst de vorderingen van het plaatsen van een nieuwe raam bij Jany bewonderen. Zij heeft een schattig huisje maar het was altijd wat donker binnen en daarom heeft zij besloten een raam in de zijmuur te laten maken. Dat doe je hier niet zomaar even. De muren zijn zeker tachtig cm dik en daarin steunen ook nog eens de draagbalken van de verdiepingsvloer. Maar de werkzaamheden vorderen, binnen en buiten zijn de lateien al aangebracht en de omlijsting van het raam is al een stuk opgemetseld.

Moet je dat nog wel allemaal overhoop halen als je 74 jaar oud ben? Nou, als je zo'n uitzicht vanaf je eettafel krijgt kan ik alleen maar volmondig ja zeggen. En het uitzicht vanaf "La Paille" waar we gingen eten was ook weer schitterend. Alleen daarom zou je er al een vorkje gaan prikken.


Reacties

In de weer zei…
Helemaal mee eens, schitterend.
WOW!! Geweldig juist dat raam, zeker op die leeftijd. Dan ga je niet meer zomaar eventjes berg-op-berg-af, en is het juist extra fijn om vanaf die eettafel naar buiten te kunnen kijken :)
Jeanne zei…
Gelukkig kun je het làten doen en ik zou het ook wel weten!
Bertiebo zei…
Ik vind het altijd super als oude mensen iets nieuws doen of iets anders proberen. Geldt ook voor me zelf
Inge zei…
Nou, stel dat ze 100 wordt, dan kan ze nog mooi heel wat jaren genieten van een geweldig uitzicht :-)
Vlimbouter zei…
Super dat ze daar op haar leeftijd nog aan begint. Ze krijgt dan ook een schitterend uitzicht. Ze lijkt me een heel kranige dame.
Lida zei…
Wat een prachtig uitzicht krijgt ze zo. Inclusief oude verroeste fiets die daar tegen de bomen staat. Grappig dat die Hortensia twee kleuren heeft.
Marthy zei…
Zo tegen de avond kan de lucht zo mooi kleuren, Toos.
Marthy zei…
Ik zou met moeite van die tafel komen, Inge.
Marthy zei…
Helemaal mee eens, Bertie, maar dat oud geldt toch niet voor jou hè?
Marthy zei…
Ze heeft altijd gewerkt en nu een goed pensioen. Dan is het toch fijn om je geld aan zo iets uit te kunnen geven, Jeanne.
Marthy zei…
Ik mag hopen dat ze 100 wordt, Inge. Mart helpt haar wel met de zware dingen.
Marthy zei…
Ze is al jaren alleen en gewend om haar eigen beslissingen te nemen en veel zelf te doen. Ik neem er mijn petje voor af.
Marthy zei…
Ze heeft nog zo'n oude fiets staan en heeft hem mij aangeboden, Lida.
Wieneke zei…
Pffft, 74 wat is dat tegenwoordig? Het nieuwe 64, toch? Al heeft Jany er maar tien weken plezier van (wat ik natuurlijk niet hoop voor haar) dan is het nóg de moeite waard geweest. Mijn schoonmoeder van toen 75 was toe aan een nieuw 'meubelementje' maar aarzelde erg. Ik sleepte haar mee naar een meubelzaak en ze zocht daar iets aardigs uit. 'Kijk jij nou of je het ook leuk vindt', zei ze steeds, 'want misschien komt het over een week wel bij jou terecht'. Volslagen idioot natuurlijk, want ze heeft er nog 5 jaar lol van gehad en daarna ging het spul naar een nichtje. Die er ook weer een aantal jaren plezier van had. Mijn eigen ma deed nooit moeilijk over koopdingen. Ze liet op haar 87ste gordijnen/vloerbedekking/behang vervangen in huiskamer en keuken. Ze regelde het zelf ook nog, want 'jullie hebben het zo druk'. Ze is bijna 90 geworden.
Marthy zei…
Als ik naar een vrouw als Jany kijk vind ik 74 helemaal niet oud. Ze woont hier net als wij een maand of zes per jaar dus ze kan er nog heel wat plezier van hebben. En inderdaad, je kan vandaag niet zeggen of je er morgen nog bent.
Muggenbeet zei…
Steeds durven veranderen, zo'n uitzicht is veeeel moeite waard.
Marthy zei…
Zij durft het nog aan op haar leeftijd, Ludo, maar het inderdaad de moeite waard.
Sjoerd zei…
Het lijkt me super als je zo kan wonen. Dan ga je vanzelf onthaasten.
Marthy zei…
Als je 74 bent heb je volgens mij niet zoveel meer te haasten, Sjoerd.
Maar voor een druk, druk persoon zou het een goede plek zijn om tot rust te komen.