Doorgaan naar hoofdcontent

Even genoeg

Blikken, ik ben er gek op. Ik heb ze in alle soorten en maten, hier en in het Franse huis. Ik spaar ze al mijn hele leven, heb zelfs het blikje nog waar ik als kind mijn poësieplaatjes in bewaarde. Vraag me nou niet waarom ik die dingen mooi vind, maar ze oefenen een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mij uit, waardoor ik er eigenlijk al veel te veel heb. Dus toen ik vanmorgen in de kringloopwinkel in Oudewater weer eens met een blik in mijn hand stond heb ik het terug gezet. Even niet.

Reacties

Emie zei…
Zijn dit nou de teruggezette blikken of is dit eigen collectie? Mooi zijn ze in elk geval wel. Het zal je niet verbazen als ik je vertel ook een blikkentic te hebben.
Ineke zei…
Geef niet hoor, Marthy.
Ik heb dezelfde tik.
Of mag ik dat een prettige eigenschap noemen.....
Marthy zei…
Deze twee heb ik al jaren."'Eén van de twee heb ik zelfs in de bakkerskar die bij mij vroeger aan de deur kwam gekocht. Hij diende als geldkistje.
Marthy zei…
Jij kan het altijd zo mooi benoemen, Ineke.