Doorgaan naar hoofdcontent

Ons kleine dorp

Er staat van alles in bloei in ons kleine dorpje, een heerlijk gezicht. Het weer blijft goed, zonnig en lekker om buiten te werken. We mogen tot eind maart nog tuinafval verbranden dus heeft Mart vanmorgen alle vlinderstruiken afgeknipt en ik de laatste rozen. Dat kan dan nog een dag of twee drogen en dan gaat maandag de fik erin. De vlinderstruiken hadden zich flink uitgezaaid op het tweede terras tussen de stapels hout en stenen, ze zijn door Mart allemaal uitgegraven. Renée is een zak vol komen halen, ruimte genoeg op het terrein van het chateau. Ik heb er een paar aan Marie-Christine gegeven en de rest in een grote emmer water gezet. Ik wacht wel tot buurvrouw Eliane komt, die wil er vast wel een paar hebben en ik zou er ook nog een bij buurvrouw Jacqueline kunnen zetten, is ze zeker blij mee. Zo wordt ons dorp nog mooier.

Reacties

Emie zei…
Wat ziet dat er aanstekelijk gezellig uit zeg. Hier is het nog steeds te fris en regenachtig maar vanaf het weekend wordt het beter. Ik wil ook zo graag buitenspelen!
Marthy zei…
Het is inderdaad heerlijk om lekker buiten bezig te zijn. Ik zal wat zon jullie richting blazen,
Anoniem zei…
Hoi Marthy,

De Belgische buren zijn ook altijd geinteresseerd in plantjes die over zijn :-)Over een weekje komen we weer naar de Ardeche.

Groetjes,
Lilian
Marthy zei…
Ik bewaar wat voor je, Lilian. Leuk om jullie weer te zien.