Doorgaan naar hoofdcontent

Vooruit denken

Gisteren heb ik tussen de buien door mijn dahliaknollen kunnen rooien. In een emmer water heb ik de  grond er uit gespoeld en daarna heb ik ze op een paar kranten in de hal gelegd om te laten drogen. Het is heel belangrijk dat de knollen goed droog zijn voor ik ze opberg, anders gaan ze rotten. Vanmorgen was het gelukkig droog en heb ik een nieuw aardbeienbed aangelegd. Ik hoopte het zwarte landbouwplastic van het oude bed nog te kunnen gebruiken maar na het weghalen van de oude planten bleef er niet veel van over. Gelukkig hadden we nog veel gronddoek in de garage liggen, dus staan de jonge plantjes daar nu op. Eens kijken hoe dat bevalt. Zowel van de dahlia's als van de aardbeien hebben we genoten deze afgelopen zomer, dus ik hoop dat dankzij het werk wat ik eraan gehad heb deze twee dagen dat we volgend jaar weer kunnen genieten van die heerlijke zoete aardbeien en die prachtige alsmaar doorbloeiende dahlia's.

Reacties

Ineke zei…
Praat nog even bemoedigend tegen je knollen en bollen - zijn ze altijd wel gevoelig voor.
En dan liefdevol toedekken na de woorden: kusje - kruisje en slaap lekker van de winter. Mama komt je volgend jaar weer wakker maken
Emie zei…
Hè gelukkig is het toch gelukt, tussen de buien door. Het advies van Ineke lijkt me het opvolgen waard.
Marthy zei…
Ineke en Emy, mijn schoonmoeder praatte altijd tegen haar planten en die stonden er prachtig bij. Dus als ik morgen mijn knollen tussen de kranten in een doos stop zal ik er een paar bemoedigende woorden aan toevoegen.
Ineke zei…
Je zult het zien....volgend jaar stralen ze je dan weer tegemoet!
Zelfs mijn pompoenen staan nog op het veld, je loopt dus flink op me voorop ;-)
Marthy zei…
Over twee dagen verlaten we onze plek hier in Frankrijk om de winter in Nederland te gaan door brengen, dus al die tuinkarweitjes moeten dan klaar zijn. Valt niet mee als het voortdurend regent.