Doorgaan naar hoofdcontent

Albert Cuyp

Mijn hele leven wilde ik al eens naar de Albert Cuyp markt in Amsterdam en vandaag is het er eindelijk van gekomen. Vriendin Renée had me uitgenodigd, dus stapte ik vanmorgen op de trein richting de grote stad. Die reis was al een verhaal apart maar dat vertel ik wel een andere keer. We hebben ons kostelijk vermaakt, slenterend van de ene naar de andere kraam. Die Amsterdamse marktkooplui hebben een heerlijke mentaliteit en zijn rap van de tong. Aangezien ik ook niet op mijn bekkie gevallen ben moest Renée me af en toe mee slepen, anders kwamen we niet verder. En verder kan ik nog vertellen dat ik mooie stof gekocht heb om de bedbanken voor de gîte mee te bekleden. Dus helemaal tevreden weer van de stad terug naar mijn kleine dorp gereisd.


Reacties