Doorgaan naar hoofdcontent

Trouwboekje

Het staat bij mij in een open kast, het trouwboekje van mijn ouders en ik kijk er veel naar. Het herbergt een hele geschiedenis, van hun geboorte- tot hun sterfdata. Zij trouwden in de oorlog, mei 1942 en kregen vervolgens in een tijdsbestek van zeventien jaar elf kinderen. Voor mij is dit boekje heel kostbaar, ik zal het nooit wegdoen. Ik ben er ook trots op, want ondanks die vele kinderen, waarvan de geboortedata in dit boekje zijn opgetekend, en de zorgen die dat met zich meebracht bleven mijn ouders van elkaar houden en zijn wij opgegroeid in een warm nest. De stevige fundering die zij gelegd hebben is belangrijk voor de rest van je leven.

Reacties

Emie zei…
Mooi verhaal in vervolg op je vorige blog.
Ineke zei…
Emie: je haalt de woorden uit mijn mond. Om stil van te worden