Doorgaan naar hoofdcontent

Balken laag

Ondertussen ligt er een nieuwe balkenlaag in onze badkamer en zijn er stukken muur opgebouwd. Al twee keer heb ik mijn hoofd tegen een balk gestoten, want de doorgang naar de tuin waarboven de badkamer ligt is een stuk lager geworden. De oude vloer liep scheef, daar moest echt iets aan gedaan worden, maar verhogen ging niet, de badkamer is al niet hoog. Dan maar de laagte in wat weer inhoudt dat in de betonvloer van de doorgang een paar treden gehakt gaan worden. Ja, zo blijft er werk aan de winkel.

Reacties

Emie zei…
Ziet er lekker solide uit en met het eindresultaat voor ogen moet je waarschijnlijk nog even door een paar stofwolken heenbijten. Sterkte daarmee.
astrid zei…
een ezel ......... maar ja dat komt me dus bekent voor, de ene keer moet je bukken, de andere keer denk je dat een trappetje meer treden heeft en dan lig je ook (ikke dus), maar nog eventjes aan de slag en dan hebben jullie weer een badkamer. Eerder dan bij ons a.s. vrijdag gaan de laatste mensen weg en dan is de berg weer van ons en dan gaan we weer verder met onze badkamer.
Marthy zei…
Ik heb een soort berusting gekregen voor stofwolken, Emie.
Marthy zei…
Het vordert, Ingrid, langzaam maar gestaag. Hoop dat het met jullie badkamer ook zo gaat.
Anoniem zei…
Balkenlaag ?
Balken laag !
Balken plaag ?

HOOFDPIJN !

Ook onze badkamer heeft een balk :-o

Maarten
Marthy zei…
Ik heb de kop van mijn bericht veranderd naar 'balken laag', vind dat wel amusant
Anoniem zei…
Ik zou er een sticker met "hoofdpijn !" op plakken.

Toch zeker totdat Christoph klaar is met de treden te verlagen. Want ze zeggen wel "een ezel...", maar dat beestje loopt niet op zijn achterste benen.

Een oudere timmerman heeft mij ooit verteld dat als de bovenste deurstijl te laag is, moet je er een drempel of opstapje onder maken... Mensen hebben de neiging zich kleiner te maken als ze over een drempeltje moeten stappen. Ze kijken omlaag en bukken zich dan ook.

Dus als je een echte oude Franse deur hebt (of een te lage badkamer balk), maak ze nog kleiner door er een drempel onder te maken: je steekt je voet naar voren en automatisch hopla !

tot over een paar weken !
Maarten
Marthy zei…
Ik begin al beter op te letten, het was daar altijd al laag, Maarten. Mart gaat de treden hakken, hij heeft daar van die mooie machines voor en als man wil je die ook graag gebruiken. Christophe heeft een tekeningetje gemaakt met de afmetingen van de treden. Hoop jullie van de zomer het eindresultaat te kunnen laten zien.