Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Toen ik begin mei al mijn groenteplantjes in Nederland kocht heb ik twee fouten gemaakt. Het was de bedoeling dat ik andijvie planten kocht, maar ik kwam er al gauw achter dat het gewas op de bovenste foto daar in de verste verte niet op lijkt. Ik neem aan dat het groene kool is. Ook lekker, vooral om te wokken.

Stambonen en stokbonen, als jonge plantjes kun je het verschil niet zien, tenminste, ik niet. Dus daar ben ik ook de mist mee in gegaan. Morgen nog maar wat stokken neerzetten. Misschien zitten er ook nog snijbonen tussen, ik ben het even kwijt.

Van de veertien dahlia's die ik in de moestuin gepoot heb staat er nog eentje te kwakkelen maar de rest groeit flink en zie hier de eerste bloem. Dat gaat een feest worden daar in die hoek, want ik heb allemaal verschillenden gekocht. Straks knallen de kleuren me tegemoet.

Reacties

Emie zei…
En zo levert een moestuin voortdurend verrassingen, leuk toch?
Marthy zei…
Ja, dat kun je wel zeggen, Emie, verrassingen. We hebben er om gelachen.