Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag, de laatste van dit jaar

Ongelooflijk, wat heb ik een tomaten. Op de foto staan vier van mijn zes planten, en die zes hangen ook zo vol. En denk nu niet, ze moet nog beginnen met plukken want ik heb er al vijftien kilo afgehaald. Dat wordt nog even stug doorwerken, want het meeste gaat in potten om er deze winter plezier van te hebben.

Twee leiboompjes staan naast elkaar tegen deze muur en ze hangen allebei vol peren. Van dit boompjes is al wat geoogst en de mooie grote peren liggen in huis na te rijpen. Ondanks de wat mindere zomer kunnen we hier van een goed oogstjaar spreken, zowel in de moes- al in de fruittuin. Dit is mijn laatste maandagse moestuinblog van dit jaar. Ik zal ongetwijfeld nog wel wat vertellen over de tuinen, maar dan niet perse op maandag. Deze week ga ik een nieuw thema starten. Op een bepaalde dag in de week alleen een foto, geen verhaaltje erbij. Maar op die foto ga ik extra mijn best doen en het zal ongetwijfeld vaak macrofotografie zijn. Er moet ontwikkeling zijn!

Reacties

gewoonhannah zei…
Wat heb je een geweldige oogst! Die Franse zon heeft goed haar best gedaan! En jij natuurlijk ook;-)
Groet Hannah
Marthy zei…
Ja, Hannah, de Franse zon en af en toe een bui. Vooral dat laatste was misschien precies goed.
Marthy zei…
En die tomaten smaken super!