Doorgaan naar hoofdcontent

Vanuit de rimboe

Nu het mooie weer hier aanhoudt wilde ik er nog wel wat groente bij in de moestuin. Voor zaaien is het te laat maar er kan nog wel het een en ander geplant worden. Dus we zijn even naar de kweker in de Rhône vallei gereden, die hebben daar altijd van die mooie gezonde planten. Ik kocht bloemkool, broccoli, venkel en een courgette want die bij mij toont geen teken van leven. 
Vlakbij zit ook een kweker van abrikozen en perziken en zij hebben daar een klein winkeltje. Ik kocht er een tray aller heerlijkste perziken, je moet mijn bijkeuken nu eens ruiken. Toen ik afrekende vroeg de mevrouw of ik op een grote kaart een pin wilde zetten waar ik vandaan kwam. Wat een geinig idee, ik maakte er een foto van.
Daarna gingen we bij de MacDonalds in Privas koffie drinken. Wij hebben namelijk sinds gisteren geen telefoon en internet meer en ik weet niet wat er aan de hand is. Vermoedelijk ergens een breuk. De koffie was lekker maar de wifi waardeloos, daar krijg je geen blogpost de deur mee uit. 
Eerst   de boodschappen maar gedaan en daarna zijn we in Gua gestopt bij het postkantoor annex gemeentehuis om wat informatie. Ja, er is een breuk en veel mensen hebben geen telefoon en internet. Er is al een monteur geweest en het kan wel tot 5 juli duren voordat het gerepareerd is. Toen ik de juffrouw in het postkantoor ongelovig aankeek zei ze dat het waarschijnlijk niet zo’n vaart zou lopen en dat ik vanmiddag wel even gebruik mocht maken van de wifi in het gemeentekantoortje. Nou, dat is aardig. 
Dus om twee uur reed ik met mijn laptop in een tas naar Gua. Onderweg zag ik dat er van dat rode plastic band bij alle zijpaden was neergelegd en opeens schoot me te binnen dat er op het mededeling bord van de gemeente iets had gestaan over een wegafsluiting op dinsdagmiddag. Verdorie, het zou toch niet…..en ja hoor, vlak voor Gua een auto met een streng uitziende mijnheer.We gaan de weg afsluiten mevrouw, voor een ralley. Nee, u kunt niet meer verder, tenzij u daar wilt blijven tot vijf uur’. Ik ben gehoorzaam omgedraaid maar God hoorde me brommen. Gek zijn ze, een hele vallei afsluiten voor een paar van die racemonsters. Morgen een nieuwe poging, misschien  horen jullie dan wat uit de rimboe

Reacties

Aha, ik miste je al gisteren!
Anoniem zei…
Geen paniek met je internet en telefoon in de Ardeche. Wij zitten reeds acht weken zonder internet, telefoon en televisie doordat een opligger met kraan de bedrading heeft afgerukt. De overkant van de straat heeft men hersteld, maar omdat ze voor ons de weg moeten kruisen, is dit een groot probleem. Dus hebben ze de werken als voltooid genoteerd. Ondertussen weigeren wij nog verder te betalen aan orange voor ons abonnement. Lut
KnutzEls zei…
Geen telefoon en geen internet, dat is bijna niet meer van deze tijd. Maar gelukkig geen andere nare reden, dus geduldig wachten op berichtjes. Lekker ouderwets 😋😋😋
Vlimbouter zei…
Tja, we zijn ondertussen zo erg gewend aan internet en wifi overal dat we ons een beetje verloren voelen zonder. 30 jaar geleden hadden we dat probleem niet ; -)
Sjoerd zei…
Dat zou niet moeten mogen. Geen internet, dan ga ik dood, denk ik.
Ik ruik de perziken tot hier :-)
Emie zei…
Het voelt toch als afgesneden van de wereld zonder internet en telefoon. Gelukkig kan er altijd nog ge-sms-t worden!
Wieneke zei…
Oei, afzien hoor :-)
Unknown zei…
Ik dacht dat je die rally in de vallei altijd zo leuk vond😉

Gr. Floor
Er zijn natuurlijk ergere dingen maar ik kan me het voorstellen dat het je verschrikkelijk irriteert.