Doorgaan naar hoofdcontent

Productief


Wat kan een mens toch enorm productief zijn op een stralende dag. Na een week met veel regen was het vandaag opeens heerlijk zonnig weer en wij maakten daar volop gebruik van. Met een vooruitziende blik had ik vannacht al een grote was gedraaid en vanmorgen vroeg nog een kleintje dus dat kon aan de lijn. 
Na het ontbijt ging ik bloemen knippen en vulde er allerhande vazen mee. 


Zolang ze bloeien staan er roosjes bij 'kleine Trees',
zij wilde het immers rozen laten regenen op de wereld.
Ik knipte voor onderstaand boeketje de laatste nog niet verregende pioenrozen af, binnen geniet ik er meer van en ze ruiken zo lekker.

Ondertussen plukte Mart ruim een kilo aardbeien die nu in de vriezer liggen en oogstte  hij ook een emmer met rabarber. Van beide hield ik wat apart voor het bezoek wat ik morgen krijg. Daarna ging manlief weer eens maaien, met deze weersomstandigheden wil dat gras wel groeien. 
Onkruid ook trouwens dus ik ging op mijn knieën in de moestuin aan het werk en eindigde bij de gezaaide bietjes en wortelen die nodig gedund moesten worden.
Nu ga ik nog wat kleine huishoudelijk karweitjes doen en daarna gaan we weekend vieren, welverdiend.




Reacties

Ageeth Mooij zei…
Weekend vieren is extra fijn na zo'n goede dag!
Marthy zei…
Wij zitten hier met een goed gevoel aan de koffie met wat lekker, Ageeth.
Vlimbouter zei…
Gek hé hoe de zon zo'n boost aan energie kan geven.
Emie zei…
Toen mijn tante Trees een paar jaar geleden overleed, nam iedereen één roos mee bij haar afscheid. Het regende rozen!
Heerlijk zo'n dag! En nu een fijn weekend er achteraan. Geniet er van!
Marthy zei…
Mooi is dat!
Marthy zei…
Het is echt waar, de zon geeft energie.
Sjoerd zei…
Jouw klaprozen staan ook in mijn vaas... Fijn weekend.
Vera zei…
Slaap jij nog wel eens Marthy?
Mooi lampje trouwens op de eerste foto!
Marthy zei…
Wij doen zelfs iedere dag een siësta, Vera.