Doorgaan naar hoofdcontent

Bijzondere tuin

Ja, het was toch wel een bijzondere tuin die we verleden week bezochten. Prachtige rozen, ook in dit mooi hoekje en  dan die enigszins vreemde beelden die overal lagen, verscholen in het groen.



'Rollende beelden' werd dit genoemd, ze waren van beton en zeker anderhalve meter in doorsnee. Ik was er niet kapot van. Wel van deze prachtige clematis die met heel veel bloemen stond te pronken.


En dit kunstwerk vonden we heel leuk, gemaakt met kleine mozaïek steentjes. Toen de man daar zo zat merkte hij op dat het hem deed denken aan de bank in park Güell in Barcelona ontworpen door de wereldberoemde architect Antoni Gaudi. Ook die was gemaakt van mozaïek steentjes, maar dan met prachtige ingelegde motieven.
Wij zaten erop in het voorjaar van 2006, ik heb de foto nog even opgezocht.


Reacties

Prachtige tuin met spannende hoekjes. Ik hou er van, kunst in combinatie met natuur!
Onliemie zei…
Ik vind die rollende beelden wel mooi maar je moet er natuurlijk wel "wat" tuin voor hebben.
De Franse "Gaudi"bank heeft toch ook wel iets maar kan uiteraard niet winnen van die in Barcelona.
Marthy zei…
Dat was hier mooi gecombineerd, Jeanne, kunst en natuur.
Marthy zei…
Wat vonden wij het mooi daar in park Güell. We waren er op een zondagmorgen, al vroeg en hebben zo genoten.
Emie zei…
Leuk ook die laatste foto van twaalf jaar geleden en geen dag ouder geworden (om te zien)!
KnutzEls zei…
Weet niet meer wanneer wij in Barcelona waren, maar ook op zondagmorgen in Park Guell. Deze tuin is weer heel anders maar ook prachtig.
Marthy zei…
Ik aanvaar jullie complimenten met plezier, dames.
Marthy zei…
En ook hier hebben we genoten, Els.
Sjoerd zei…
Natuur en kunst, dat hoort gewoon bij elkaar. Ik heb ook enkele objecten in de tuin staan.