Doorgaan naar hoofdcontent

Ruimen

Het lijkt wel of iedereen in blogland aan het ontspullen is. Telepathie zeker want ik was ook al begonnen. Als het weer niet meewerkt en je wilt toch wat te doen hebben  kan je tenslotte altijd de kelder nog gaan opruimen. Die van ons is groot en daar valt wel wat te doen. De eerste stellingkast, die met mijn tuinspullen is klaar. Ik heb nu zelfs ruimte om deze potten en manden op te bergen. Er staat het een en ander klaar voor de vuilstort en er gaat wat mee naar Nederland om weg te geven. Maar nu die  andere stellingen. Daar staat alles op wat de man denkt nodig te hebben om morgen een flinke verbouwing te gaan beginnen. Daar bedoel ik geen grote bouwmaterialen mee maar koffers met gereedschap (heel veel) en dozen en kisten vol met spullen waar een elektricien en een loodgieter aardig mee uit de voeten zouden kunnen. Dan heb ik het nog maar niet over al zijn verfspullen en zo kan ik nog wel even doorgaan want overal staat en hangt wat. Hier moet echt geruimd worden maar daar is de echtgenoot niet van overtuigd. Je zou het allemaal nodig kunnen hebben, vind hij. Hier zal een goed gesprek nodig zijn.  

Reacties

Onliemie zei…
Haha zo herkenbaar. Al mijn zolderspullen konden volgens hem weg maar zo gauw het iets was dat van hem was... ho maar! Ik ben niet eens aan een gesprek begonnen want dat zou hier niet helpen. Gewoon korte metten mee gemaakt! Heel streng met het vingertje gezwaaid! ;-)
En ja, echt gek hé. Iedereen is spullen aan het wegdoen!
Marthy zei…
Ik denk dat zeker de mensen met kinderen beginnen te beseffen dat die kinderen al die zooi van hen niet hoeven;-)
Mijn man heeft me beloofd dit jaar nog te gaan beginnen met het opruimen van de vele spullen in de kelder. Eerst zien, dan geloven ....
marga zei…
Wat leuk om te lezen en zo herkenbaar. Soms heb ik ook echt zin om eens een kast of lade aan te pakken en op te ruimen "lees dingen weg te gooien en ruimte te scheppen" maar als ik de werkplanken of schappen van manlief bekijk staat mij nog een hele verbouwing te wachten in dit huis.
Groeeten
Marga
KnutzEls zei…
Tja, als ik zou denken dat mijn manlief je zou kunnen helpen... Nee helaas, die denkt ook altijd alles te moeten bewaren, al zijn dat dan weer geen Klusspullen.
Sjoerd zei…
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
Marthy zei…
Ik denk dat ik het gewoon samen met hem ga doen, dat weet ik tenminste zeker dat niet alles gewoon weer terug gezet wordt.
In de weer zei…
Was vandaag bij onze dochter en die was ook al bezig met ruimen. Drie grote dozen met boeken stonden klaar voor de Lions Club. Of wij er misschien eerst nog wat van onze gading tussen konden vinden ? Liever niet eigenlijk maar ja toch even gekeken en ja hoor, vijf boeken namen we toch weer mee ( twee voor iemand anders ). Maar ach, na de vakantie worden hier altijd weer spullen opgehaald voor de carnavalsmarkt en kunnen we ze weer kwijt.
Marthy zei…
Haha, maar toch het zelfde probleem, Els.
Marthy zei…
Gewoon ergens beginnen, Marga, dan krijg je de smaak te pakken en ben je niet meer te stuiten.
Marthy zei…
Een boek kan ik ook niet weerstaan….
Emie zei…
Zodra onze onkruidklus is afgerond, voor zolang het duurt, gaan we de schuur opruimen. Daar ben ik de wijnboer langzaam aan op aan het voorbereiden. Ik hou van opruimen. Hij niet.
Ik kan wel opruimen, maar heb moeite met iets wegdoen. Wie weet krijg ik nog eens de geest, nu nog niet.
Een goed begin is het halve werk. En daarna dus verder....
Ik ben even tijdelijk gestopt, ben zo ongeveer het hele huis doorgeweest.
Als oudste zoon alle kasten op de plek heeft staan in de nieuwe flat, dan kunnen we verder en kan er flink wat naar hem. Maar dat wordt denk ik na onze vakantie. Ook prima.
Marthy zei…
De man hier kan goed opruimen, maar spullen weg doen……..
Marthy zei…
Zie mijn antwoord aan Emie. Ik kan heel makkelijk spullen weg doen. Het liefst geef ik ze weg als het kan, dan heb ik er nog het plezier van weggeven van.
Marthy zei…
Dat is fijn als er wat spullen naar een van de kinderen kan, dat doe je met plezier.
huis tjokvol zei…
haha zooo herkenbaar,enne soms hebben we wat nodig en dan zegt hij,o ja die heb ik nog,kijk als je wat bewaard dan heb je ook wat zegt hij dan,dus ja soms ook makkelijk,maar soms........echt de schuur staat vol met onzin troep,.
Bertiebo zei…
Ik ruim al heel lang op. Stukje bij beetje, maar heel veel zooi heb ik niet meer. Echt niet! Wat blijft zijn een paar verzamelingen en veel boeken. Maar dat zal voor de kinderen niet lastig zijn. Niet veel werk om die weg te doen bedoel ik.
Marthy zei…
Haha, hier krijg ik exact hetzelfde antwoord als we wat nodig hebben.
Marthy zei…
Net als jij ruim ik steeds meer op, in het Nederlandse huis begin ik daarmee aardig op te schieten.
Maar we hebben nog een huis en daar moet echt een flinke opruimronde plaats vinden.
Vlimbouter zei…
Hier is het net andersom. Mijn echtgenoot gooit gemakkelijk dingen weg. Ik heb het er veel moeilijker mee. En toch ben ik aan de grote opruim van ons veel te volle huis begonnen...
Marthy zei…
Ruimen, Lut. Het geeft niet alleen ruimte in je huis maar ook in je geest.
Elizabeth zei…
Ik vind het knap als je zo goed kunt ruimen... Het nadeel met mij is dat ik altijd overal wat in zie, en vaak komt het nog een keer van pas ook.
Maar mannen kunnen idd ook veel spullen hebben, dat is herkenbaar!
Ineke Jonker zei…
Waarom dan? Zie het als zijn materialen. Hij voelt zich fijn bij het idee dat hij bijna alles heeft en heeft ook. Laten zien dat hij met zijn handen en materialen bijna alles kan maken. Ik heb thuis kasten vol en bij manlief komt het natuurlijk vaak over als teveel en onnodig. Maar zegt hij dan: dat is van jou en jouw hobby/werk en maakt je gelukkig.
Dus ik zou het lekker laten. Het staat niet in het zicht.
Marthy zei…
Eerlijk, ik heb nog nooit spijt gehad van spullen die ik weg gedaan heb, maar dat kan ook komen door mijn slechte geheugen;-)
Marthy zei…
Manlief hoeft echt niet al zijn spullen weg te doen, hoor Ineke. Maar er zit veel spul tussen waar hij echt nooit meer iets mee gaat doen en het meeste daarvan kan ook nog eens zo naar de vuilstort.
Wieneke zei…
Morgen ga ik weer eens gezellig naar de gemeentewerf. Kapotte plastieken gieter, kapotte grote snoeitang, diverse tuinlampjes, doosje batterijen en nog wat onduidelijkheden. Die gieter was trouwens vervelend, hoor. Ik liet hem rustig vollopen en ging onderwijl even naar binnen. Kwam ik terug om de kraan dicht te draaien. Niks in de gieter, want grote scheur onderin. Wel heel veel op de tegels. Dat schiet niet op, hoor. Maar ......en nu komt het: ik koop geen nieuwe, want de potplanten water geven met de tuinslang gaat eigenlijk veel beter. Ontspullen in optima forma :-)