Doorgaan naar hoofdcontent

Dwars door de wijnvelden

Ons pad van afgelopen donderdag kruiste een openbare weg. Er stonden maar een paar huizen en op een daarvan de bekende gele brievenbus van de Franse La Poste. Zou die net als bij ons nog steeds zes dagen per week geleegd worden?
De stoel hieronder moest ik even fotograferen. Wie zou daar niet willen zitten, tussen de kersenbomen en met een fabelachtig uitzicht.



Ik heb in het boekje waarin ik mijn wandelingen noteer geschreven dat we deze wandeling beslist eens tijdens de druivenpluk moeten maken. We liepen namelijk doorlopend tussen de wijnvelden door, gewoon over het terrein van de wijnboer. Zo zouden wij de druivenpluk van dichtbij kunnen meemaken. 
In Frankrijk wordt dat heel normaal gevonden dat je over wandelpaden door de landerijen loopt, daar hoef je in Nederland niet om te komen.

Na drie uur waren we weer terug bij Vinezac waar ik de kerk met dat aparte gekleurde torentje nog even op de foto zette. Fijne wandeling die we zeker nog eens gaan lopen.


Reacties

Emie zei…
Het lijkt wel of we het afspreken. Jij een stuk over de wijngaarden...ik ook! Mooi wandelgebied.
Bertiebo zei…
Ik geloof jullie niet meer hoor!
KnutzEls zei…
Die stoel staat er voor moeite wandelaars. Jullie gaan verder, ik wacht daar wel 🤗
Marthy zei…
Mensen geloven ons niet meer, Emie, zelfs Bertie niet. Die denkt dat wij dit afspreken, haha.
Marthy zei…
Wij bellen elkaar regelmatig om het e.e.a. af te spreken😃
Marthy zei…
Dat zal geen straf zijn, Els.
In de weer zei…
Ja leuk die gekleurde pannetjes op het torentje, wij zagen dat heel veel in Beaune. Mooi al die kleine gelukjes tijdens jullie wandelingen.
Als ik kon bloggen had ik het ook gehad over onze wandelingen door de wijnvelden, maar dan in Zuidduitsland! Het is de moeitecwaard, dus daarom zoveel besproken op blogs?
Marthy zei…
Wij zagen ze meer, die mooie gekleurde pannen maar nog nooit zo'n leuk torentje op een kerkgebouw, Toos.
Marthy zei…
Wij wachten geduldig af…..
Annelies zei…
En, heb je nog even de stoel uitgeprobeerd?
Mooie wandeling hebben jullie weer gemaakt daar in het zuiden van de Ardèche.
Marthy zei…
Hij zat lekker😁
In Oostenrijk loop/fiets je ook zomaar langs huizen, boerderijen en door weides, ik weet niet of ik het leuk zou vinden als eigenaar. Wij plannen nog altijd een bezoek aan Burgenland, de wijnstreek van Oostenrijk. Maar we hebben voortdurend te weinig tijd ....
Marthy zei…
Wat heerlijk dat jullie daar nog zoveel leuks te doen hebben dat je geen tijd hebt voor dat bezoek. Die wijnstreek wacht wel, hoor.
Onliemie zei…
Ik breng nog een extra stoeltje mee en dan gaan we daar samen zitten genieten. Wat denk je? :-)
Marthy zei…
Wij houden het daar samen wel een paar uurtjes uit!