Doorgaan naar hoofdcontent

Anarchist

Met deze man hebben we afgelopen zondag een leuk gesprek gehad. Tenminste….ik vond het erg vermakelijk, mijn buurvrouwen dachten er iets anders over. We kwamen hem tegen tussen een paar huizen toen we net een pad afgedaald waren naar een weggetje. Er groeide daar tegen een helling heel veel cactussen, sommige stonden in bloei. 
De man waarschuwde om er niet aan te komen, als je je er aan prikte kon dat weleens heel pijnlijk zijn. We raakten met hem aan de praat en in het gesprek stelde hij de vraag of wij vonden dat Frankrijk nog wel voldoende democratisch was. 
Hij had als snel begrepen dat ik Nederlandse was en ik merkte op dat naar mijn mening de noordelijke landen van Europa wat meer democratisch waren dan de zuidelijke want ik voelde aan dat hij de boel een beetje wilde stangen. 
Hij was het helemaal met me eens en  gaf me ondertussen een vette knipoog. Nu houdt vooral Marie-Christine erg van discussiëren dus die ging er dwars tegen in. Mijnheer zag er misschien niet naar uit maar hij was beslist niet dom en had bovendien veel humor. 
Het ging er behoorlijk fel aan toe tussen de dames en de heer, ik heb op een gegeven moment maar een eind aan het gesprek gemaakt, we moesten verder. ‘Een anarchist, dat is het’ zei Marie even verderop. Jany en Sylvie waren het met haar eens en ik, ik lachte alleen maar. 

Reacties

Ineke zei…
Fijn om weer je blog te kunnen lezen. Ik werd al ongerust...een paar dagen geen dagelijks nieuws van je.
Wat heb je toch weer altijd veel te verhalen over jullie belevenissen.
By the way: leuke man hoor op je laatste blog. En wat de(internet) sores van de afgelopen dagen betreft: ik hoor je mopperen! Lieve groet
Wat een leuke ontmoeting en dan zo'n discussie in het Frans. Petje af hoor!
KnutzEls zei…
Zo iemand houdt de boel levendig. En politiek blijft altijd een gewild onderwerp van gesprek.
Pippa's Hus zei…
Haha je kunt aan zijn pretoogjes wel zien dat hij er lol in had! XX Esther
Vlimbouter zei…
Dat ziet er zo'n vrolijk mannetje uit, daar zou ik ook wel eens mee willen praten. Pret gegarandeerd, denk ik.
Onliemie zei…
Eentje die pret heeft in het leven en in het opjutten van Franse madammekes! ;-)
Sjoerd zei…
Haha, hij lijkt op mijn opa, die ging ook voortdurend in discussie met alles en iedereen...
Emie zei…
Prachtig dit soort types. Mooie foto's van die man.
In de weer zei…
Hij heeft ook flink wat lachrimpels !
Bertiebo zei…
Wat een geweldige foto, die eerste
Wieneke zei…
Heel leuk als mensen nog eens fiks met elkaar in discussie gaan, omdat ze van mening verschillen. Geinige man. Hij had er veel plezier in, dat kun je zien.