Doorgaan naar hoofdcontent

Open tuinen


Alweer een mooie dag en daar moet je van profiteren, dus eerst een paar uurtjes in de tuin gewerkt. Mart heeft de fruittuin gemaaid en ik schoffelde een groot deel van de moestuin. Daarna hebben we ons opgefrist, wat gegeten en gingen we op weg.
Dit weekend is het weer open tuinen dag in Frankrijk, het Ministerie van Cultuur en nog wat was zo aardig om mij daar over een nieuwsbrief te sturen. We bezochten Chateau du Pin bij Fabras. 


Bij het kasteel, een groot woord voor een versterkte hoeve met drie torens, waren de tuinen terrasvormig aangelegd. Ontzettend veel rozen en kunst. 
De meeste beelden in de tuin vond ik wel grappig, dat mag van mij wel in een tuin maar de grote doeken hier onder hoef ik niet. 

Alhoewel, het rode doek hieronder kleurde zo mooi bij de struik die erachter stond dat ik toch lang heb staan kijken.



De eigenaresse van de tuin vertelde dat veel rozen te lijden hadden gehad van de harde regenbuien en dat was wel te zien ook, vooral aan de ramblers, dat zijn die klimrozen die eenmalig zo overdadig bloeien. 
In de loop van de week laat ik nog wat zien van deze tuin. We vonden het in ieder geval weer een ontzettend leuk uitje.


Reacties

Emie zei…
Inspirerend en een lust voor het oog. Die doeken vind ik ook een beetje vreemd in een tuin. Ik heb gisteren het adres opgezocht van de botanische tuin in Perugia. Dat moet ons uitstapje deze week maar eens worden tussen alle onkruidplukken door.
Pippa's Hus zei…
Wat een prachtige plek! Maar ik vind de beelden iets minder. XX Esther
Onliemie zei…
Inderdaad mooi die beelden en mij kunnen die doeken ook niet boeien. Vind ik echt helemaal niet mooi. En zeg, zie ne keer hier ! Je kopfoto! Groot en je blognaam er ook boven! Knap gevonden! Nu is het af!
Sfeervolle tuin. Mooi met die beelden.
In de weer zei…
Door al die regen van de laatste tijd ziet alles er wel fris uit.
KnutzEls zei…
De doeken zijn mij iets te veel, maar de tuin is prachtig.
Marc Dufraing zei…
Degestibus non est disputandum - over smaak valt niet te redetwisten. Van de beelden word ik ook niet wild enthousiast alhoewel ik dat meestal wel mooi vind in een tuin. Doeken ook niet maar het zou wel wat kunnen zijn - als ze dan wat verweerd en verkleurd geraken door zon en wind ....
Wieneke zei…
Ik vind de uitdrukking op de gezichten van de beelden wel iets hysterisch hebben :-) Leuk die open tuinen, want dan kom je nog eens ergens waar je anders nooit in mag. Vriendin en ik gingen laatst naar een kunstroute in onze gemeente. Allerlei kunstenaars zetten dan een paar dagen hun atelier open en vaak ook hun tuin. Het was erg leuk, want demonstraties en zo en je komt allerlei erg aardige mensen tegen.
Ben je aan het verbouwen hier?
Leuk om in andermans tuinen rond te kijken, al te lang niet meer gedaan
Leuk dat je op de hoogte werd gebracht.
Zo kom je nog eens ergens, en dit is zeker een mooie plek.
Over je blog, ik lees hierboven dat de kopfoto er si en je naam, ik zie alleen maar je naam en geen foto.
En ik vind het jammer dat je niet zo naar een vorig bericht kunt.
Verder is het wel heel fris.
Sjoerd zei…
Ik vind nog steeds dat ieder huis eigenlijk een toren verdiend. Leuk die beelden, een beetje ludiek, ik mag dat wel.
Marthy zei…
Even boven aan de pagina op de pijl links klikken, Jeanette.