Doorgaan naar hoofdcontent

Zeeman

Het went nooit helemaal om zo'n oer Hollandse winkel aan de rand van een Franse stad, in dit geval Aubenas, te zien staan. De man zegt bij het passeren van deze winkel dan altijd dat die Alphense boer het maar mooi gedaan heeft en dat bedoelt hij beslist positief. Even rechtzetten, de vader van Jan Zeeman was een boerenzoon die marskramer werd, met textiel de boer op dus. Zijn zoon Jan begon op 24 jarige leeftijd in Alphen aan de Rijn met een textielonderneming. Verder is het een succesverhaal, een winkelketen met 1.250 vestigingen in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Dat Zeeman in al die landen zit heb ik nooit geweten, respect hoor. Deze keer zijn we er gestopt, ik had iets nodig waarvan ik beslist wist dat het bij Zeeman te koop is. En ja hoor, geslaagd!

Reacties

Nederlandse trots, leuk!
Emie zei…
En nou gaan wij natuurlijk allemaal raden wat je bij Zeeman moest hebben.
Geen katoenen zakdoeken, al verkopen ze die wel. Onderbroeken? Vaatdoekjes?
Marthy zei…
Nou heb ik wel een man die altijd een gestreken katoenen zakdoek in zijn broekzak wil hebben, Emie....
Maar ik moest een een bepaald soort dweil hebben en waarvoor ik die ga gebruiken laat ik je binnenkort weten.
leuk hè, dat had ik toen ik een Boels verhuur- iets’ zag in Oostenrijk
Marthy zei…
Ja, het blijft toch ook een beetje Nederlandse trots, zoals Jeanne al schreef.
KnutzEls zei…
Net als de HEMA, toch een beetje chauvinistisch....
Sjoerd zei…
Succes mag gevierd worden, we hebben en nog meer, zoals de Action...
Marthy zei…
De Hema is ook actief in Frankrijk, maar helaas nog niet in mijn regio.
Ja grappig is dat hè. Hier in het Noorden zit ook de Hema, Action........
Oh, dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat alleen Hema in Frankrijk zat.
Marthy zei…
Op die Hema ben ik wel een beetje jaloers Alet. Die zou ik hier ook graag hebben.
Bertiebo zei…
Nee dat wist ik ook niet
Leuk! En die zakdoek... mijn man wil ook altijd een zakdoek in zijn zak. En ik wil dat die gestreken is
Marthy zei…
Hij krijgt hem gestreken en wel!
Onliemie zei…
Ik heb het een beetje moeilijk met dat "succes". Succes op wiens kop? En bij Action is het alleen nog droeviger gesteld. Maar ik zal hier de zeurpiet zijn vrees ik. :-(
Marthy zei…
Een zeurpiet ben je zeker niet. Ik weet niet zoveel van het zakendoen van mijnheer Zeeman, kom er ook te weinig om er een oordeel over de winkel te vellen. Ik blijf echter bewondering hebben voor mensen die met niets beginnen en dat door hard werken uit kunnen bouwen. Bij de Action ben ik een paar keer geweest maar daar liggen te veel spullen waar een mens niets aan heeft, van dat soort winkels hou ik niet.
Onliemie zei…
Ik ken mijnheer Zeeman en mijnheer Action ook niet persoonlijk hoor. :-) Maar ik lees wel eens op https://www.rankabrand.nl/ en dan stel ik me toch wel vragen bij het "succes" van meerdere ketens. Ik vrees dat ik een te groot eerlijkheidsgevoel heb om een "goede"(?) zakenvrouw te worden.