Doorgaan naar hoofdcontent

Chocola

De personeelsvereniging van mijn oude werk stuurde me een uitnodiging voor een workshop bonbons maken. Dat leek me zo leuk dat ik me per kerende email heb ingeschreven. En het was ook leuk. Eerst al om weer met oud collega's te praten en dan met hen een avond leuk bezig te zijn. We kregen eerst uitleg over hoe we te werk moesten gaan en mochten daarna zelf aan de slag.

We waren met negentien personen, er deden ook mannen mee. Kan ook bijna niet anders, ik werkte in een mannenbedrijf met veertien vrouwen op honderdvijftig mannen. En die mannen deden het zeker niet slecht, dat waren echte hobbykoks. Kijk maar eens hoe de kunst hieronder afgekeken wordt.



En zo bleven de tafels achter na een avondje leuk bezig geweest te zijn. Maar het resultaat mag er ook zijn. Een gevuld doosje met allerlei lekkers. Chocola gevuld met caramel en met marsepein. Pindarotsjes en mooie witte chocolaatjes. En dan vergat ik nog een foto te maken van een zakje met gevulde chocola, drie verschillende smaken. Jammer dat jullie niet bij mij op de thee komen, dochter Floor net wel en die heeft mogen proeven.


Reacties

Emie zei…
Dat is nog eens lekker creatief bezig zijn!
Marthy zei…
Nou, dat creatief viel wel mee maar lekker was het en is het nog steeds want ze zijn nog niet op.
Lida zei…
Ik kom er aan!
Marthy zei…
Haha, een Noortukker is altijd welkom.
KnutzEls zei…
Mmmmm, ziet er lekker uit. Zoete zonde zaterdag.....:-)
Marthy zei…
En daarbij heb ik vandaag ook nog zo'n lekkere gevulde cake gebakken, Els. Niet echt verstandig.....
Leuk om te doen, lijkt me. En wat gezellig dat ze oud-werknemers ook uitnodigen.
Wat lekker allemaal! Ze smaken vast lekkerder dan gekochte bonbons. Leuk!
Marthy zei…
De oud-werknemers kunnen tegen een gereduceerd tarief (echt heel laag) lid blijven van de personeelsvereniging.
Een leuke, leerzame en ook nog lekkere dag. Wat zul je genoten hebben!
Sjoerd zei…
Mijn vrouw heeft dat enige tijd geleden ook gedaan. Mij lijkt dat super.
Marthy zei…
Alles wat je zelf maakt is natuurlijk het lekkerst.
Marthy zei…
Ja, ik heb er toch wel weer wat van opgestoken, Mirjam.
Marthy zei…
Echt wat voor jou, Sjoerd. Stel het voor aan je baas.....
Bertiebo zei…
Dat lijkt me echt heel erg leuk.
Dat lijkt me ook leuk lekker
Anoniem zei…
Wat is zo'n activiteit toch leuk, wat doen, weerzien, bijpraten en wanneer je dan met iets lekkers en een mooie herinnering naar huis gaat is toch geweldig!
Groet, Marrian
In de weer zei…
Vooral om dit samen met oud collega’s te doen is al leuk. Nog een “zoete” zondagavond.
Marthy zei…
Zo is het helemaal, Marrian, juist omschreven.
Marthy zei…
Vond ik al direct toen ik de uitnodiging in mijn mailbox vond.
Marthy zei…
We genieten hier in huis nog steeds na.
Marthy zei…
Ik bakte jouw cranberrycake Toos, dus daar mogen we straks een klein plakje van bij de koffie.