Doorgaan naar hoofdcontent

Gekakel

Ik vroeg om een tafel in een rustig hoekje toen ik afgelopen week in een restaurant reserveerde. Ik ken mijn familie, enthousiast, praatgraag en ietwat luidruchtig. Met drie zussen en vijf nichten veroorzaakten we nog net geen geluidoverlast gisteravond, wat een gekakel. We wonen verspreid in Zuid-Holland en zien elkaar niet iedere dag dus er viel weer heel wat bij te praten. Heel veel gelachen en ook gepraat over wat serieuze onderwerpen. Het is goed om familie te hebben, dat bewijst zo'n avond maar weer. 'Volgend jaar weer, meiden', zei ik, 'maar dan mag iemand anders het organiseren'. 'Niks daarvan', reageerde mijn jongste bijdehande zus,' jij doet het zo goed, jij mag het weer doen'.

Reacties

Wieneke zei…
Ja, ik herken dat zeker. Als je iets goed doet, mag je het veel meer doen :-)
Ik wou dat je niet van die lekkere foto's plempte hier.
Marthy zei…
Het erge is, Wieneke, dat mijn hele familie dit al jaren zegt;-)
Ja en dan ben je weer de klos!
Het was lekker druk maar gezellig! Volgend jaar bij ons! Fijn weekend
Marthy zei…
We houden het erin, Steph. Liefs.
Marthy zei…
Wat ik gewoon ben, haha.
In de weer zei…
Je doet het met plezier en zo te zien was het geslaagd, jammy, lekker toetje !!!
Emie zei…
Ha ha vandaag alletwee een eetfoto en een verhaal hoe leuk dat id. Ik heb echt niet bik je gedpiekt toen ik mijn blogje schreef. Maar dat we over de dingen hetzelfde denken is maar weer eens gebleken.
Emie zei…
Reactie op mijn mobiel geschreven. Excuus voor de typefouten. Bij je gespiekt had er moeten staan.
Anoniem zei…
Je hebt de vaart er goed in! Wat een heerlijk schrijfsel!

Groet,
Marrian
Heidi zei…
Haha, zo herkenbaar. Ons familieweekend is al jaren "mijn" kindje. Slaapplaats, activiteiten en maaltijden voor 25 mensen, het is een gewoonte geworden ondertussen. Maar het doet wel deugd als je iedereen ziet genieten, en weet dat familie onvervangbaar is.
Sjoerd zei…
Tsja, daar zit je aan vast dus...
Haha, bofferd (-: Nou ja, tevreden familieleden zijn heel wat waard. En jullie hebben een gezellige avond gehad. Logisch dat dat naar meer smaakt.
Marthy zei…
Heel geslaagd, Toos. Een ontspannen avond.
Marthy zei…
Ons leven hangt van toevalligheden aan elkaar, Emie.
Marthy zei…
Al jaren ben ik de organisator in de familie, volgens mij raak ik die baan nooit meer kwijt, haha.
Marthy zei…
Zulke avonden zijn altijd voor herhaling vatbaar, Mirjam.
Ik zie het gezellige gekakel al helemaal voor me!
Marthy zei…
Ja, dat is echt een vrouwending, Alet.
Onliemie zei…
Dat is heerlijk zo bijbabbelen en dan nog zo'n lekker dessertje er bij. Normaal dat jij dat weer mag organiseren. Je moet dat maar zo goed niet doen! ;-)
Haha, leuk hoor! Maaruh.. trap er niet in, laat de anderen ook maar eens wat bedenken! Je zult zien hoe verrassend dat dan kan worden ;o) Fijne zondag!!
Marthy zei…
Ik ben altijd al een regelmiep geweest en dat ervaart de familie als gewoon;-)
Marthy zei…
Ik ga proberen je raad op te volgen, haha.
Mirjam zei…
Goud waard, zulke afspraken, en wat zou het dat jij het weer organiseert, blijkbaar kun je dat erg goed haha... een regelmiep hoor ik hierboven al, herkenbaar Marthy.
Fijne zondag,
liefs,
Mirjam
Oh heerlijk zulke avonden. Hier ben ik de kerst met mijn familie alweer aan het organiseren. Je stelt iets voor, en ze gaan er meteen vanuit dat het bij mij is, en dat ik het allemaal wel regel.... Maar het is goed, fijn om (bijna)iedereen weer bij elkaar te hebben.
Marthy zei…
Jij regelt ook heel wat af voor de familie, Mirjam, zo te lezen op je blog;=)
Marthy zei…
Laten we maar blij zijn dat de familie nog bij elkaar komt, Jeanette. Het kan ook anders.
babs zei…
DEAL!!!! maar volgend jaar is wel heel ver weg hoor koos. Ik zeg, we schuiven m iets maar voren :))