Doorgaan naar hoofdcontent

Juf met overwerk

Vandaag maakte ik met de schoolkinderen de mutsjes van Alet en voor de kinderen die iets anders wilden maken kreeg ik precies op tijd, alsof ze het wist, het idee van deze mooie bladeren nog aangeleverd van Toos. De meeste kinderen wilden de mutsjes maken, zelfs een paar jongens wat ik niet had verwacht. Vooral de meisjes vonden de mutsjes 'allerschattigst' en begonnen met veel enthousiasme maar er zat toch meer werk in dan ze hadden verwacht. Ik kwam dan ook ogen, oren en handen tekort om ze op weg te helpen. Het is maar goed dat ik deze foto's voor de les maakte anders had ik jullie niets kunnen laten zien, al mijn aandacht werd door de kinderen opgeëist. Als je op de dikgedrukte namen klikt van mijn superhandige blogvriendinnen krijg je te zien hoe je zelf ook aan de slag kunt met deze leuke ideeën.


Er zijn ontzettend handige kinderen bij die in een ommezien zo'n mutsje klaar hebben maar er was ook een klein meisje waar het maar niet bij wilde vlotten. Ze zat met tranen in haar ogen en ik vroeg of ze niet liever bladeren wilde maken. Nee, ze wilde echt zo'n mutsje. 'Weet je wat, ik neem je werkje mee naar huis en dan ga ik verder tot het mutsje bijna klaar is en dan maken we hem volgende week samen af' zei ik. Tevreden gesteld huppelde ze naar buiten. Ik begin al een echte juf te worden, met overwerk.


Reacties

In de weer zei…
Haha, hoe schattig die mutsjes. Lief van je om het af te maken, dat vergeet dat meisje nooit meer.
Fijn dat het voorbeeld er op tijd was, je hebt er een fleurige slinger van gemaakt.
Goh, wat een leuke ideetjes!
Bertiebo zei…
Ach dat meisje... zo was ik ook denk ik
Marthy zei…
Zo'n klein lieverdje met van die grote tranen die ze eigenlijk niet wilde laten zien aan de grote meisjes om haar heen. Dan smelt je oma hart.....
Marthy zei…
Jammer dat je nog geen kleinkinderen hebt;-)
Marthy zei…
De jongens die de bladeren maakten hoefde ik bijna niets uit te leggen, ze deden het heel netjes en vlot.
Sjoerd zei…
Geweldig mooie voorbeelden...
Marthy zei…
Leuk, dank je Sjoerd.
Wat een pracht les! En net als bij een echte juf zal je overwerk wel dik betaald worden hè!
Marthy zei…
Ik ben al tevreden met een lachje, Jeanne. Het zal bij jullie niet anders geweest zijn.
KnutzEls zei…
Ze zijn ook schattig die mutsjes en de bladeren zijn net echt.
Elizabeth zei…
Ah, zo leuk.. En je bent nog een lieve juf ook dat je dit zomaar voor dat kleine meisje doet!
Ageeth Mooij zei…
Zo leuk allemaal! Fijne hulp en voorbeelden en goed gedaan Marthy!
Marthy zei…
En dat allemaal aangedragen door lieve blogvriendinnen, Els.
Marthy zei…
We genieten zo van het bezig zijn met de kinderen, Elizabeth, dat we al half besloten hebben om volgend jaar weer mee te doen.
Marthy zei…
Ja, vooral die hulp was zo fijn, Ageeth. Wat is de blogwereld toch geweldig.
Natuurlijk ben je een echte juf! Je bent oma's en dat zijn de liefste juffen. Als je het maar weet (-: Wat een goed idee om dat meisje zo verder te helpen. Kan ze toch een allerschattigst mutsje mee naar huis nemen.
Die bladeren zijn ook mooi!
Marthy zei…
Oma is na het moeder zijn het mooist wat me overkomen is, Mirjam.
Leuke dingen maak je allemaal met de kinderen. Ben benieuwd wat je volgende keer gaat maken. En ja, de blogwereld is prachtig. Zoveel inspiratie en liefde.
Jan uit Perth zei…
Ik ben dan wel geen oma, maar mijn hart zou ook smelten, Marthy. Wat leuk verder, al die creativiteit en dat geknutsel...: volhouden zo!
De herfstbladeren zijn ook prachtig!
Dat was een drukke knutselmiddag zo te lezen.
Fijn dat je volgende week terug gaat om het laatste mutsje af te kunnen maken :-)
Marthy zei…
Ik heb hier zelf ook heel veel plezier in, Jeanette.
Marthy zei…
En dan ga ik met nog een idee van jou werken, Alet.
Marthy zei…
Ik denk dat jij het als opa heel goed gedaan zou hebben, Jan.
Ik ben benieuwd Marthy. Fijne zondag daar.