Doorgaan naar hoofdcontent

Een dagje allerlei

We zouden gisteren naar Leiden gaan, vriendin Stan en ik, maar bleven door het slechte weer toch maar dichter bij huis. We dronken eerst natuurlijk uitgebreid koffie, we zien elkaar tenslotte ook niet iedere dag en hebben altijd veel bij te praten. Daarna gingen we lekker lunchen in haar woonplaats Sassenheim en daar bleek ook een leuke tweedehands winkel te zijn. Ik had graag deze tulen onderrok gekocht voor Saar, ze zou het prachtig gevonden hebben, maar hij was jammer genoeg veel te groot. Maar ik kocht wel deze poppenkleertjes voor heel weinig. Even wassen en strijken, inpakken en dan heb ik weer een Sinterklaascadeautje.

Ik had me voorgenomen niet teveel uit te geven maar ik bezweek voor deze presse paper. Goede voornemens sneuvelen weleens. Ik heb er al een stuk of vier, het begint nu wel een beetje op een verzameling te lijken.

Op de heenweg door het park zagen we ze al en toen we in de schemer terugliepen hebben we wat van deze takken geroofd. Als excuus kan ik aanvoeren dat het een hele grote boom was waar men een paar takjes niet zal missen. Ze staan prachtig in de mooie vaas die Stan van haar dochter kreeg. Er zijn ook een paar takjes mee naar Stolwijk gegaan, alleen jammer dat ik niet zo'n mooi vaas heb.



Reacties

Vlimbouter zei…
Ik begrijp dat je goede voornemens sneuvelden voor deze presse papier. Zo'n leuk exemplaar!
En dat van die struik begrijp ik ook hoor. Mijn hulststruik met honderden rode besjes is dit najaar weer helemaal kaal gevreten door de vogels.
Marthy zei…
Ha, blij dat er begrip is voor mijn zonden.
Anoniem zei…
Ik geniet zo van je schrijfsels....
Enne......volgens mij kun je die vaas bij sommige bloemisten kopen....
ik denk niet voor de kringloop prijs of gewoon je tijd afwachten!
Fijne avond!
Groet Marrian
Onliemie zei…
Tip voor een cadeautje zo een mooie vaas? Leest de echtgenoot niet mee? ;-)
Leuk die poppenkleertjes en jammer van de tulen rok. Op de groei zou nog eventjes wachten geweest zijn dus maar beter zo. Fijn hé zo bijkletsen met vriendinnen. Ik kan daar ook zo van genieten. Oh ja mooi hoor, die presse papier. Ik heb dat hier nog nooit gezien maar vast omdat ik er niet op let. Ik ga er toch eens naar uitkijken. Heel tof!
Wat heb je leuk je slag geslagen! Laat Saar maar niet per ongeluk je blog ontdekken, stel je voor.
Marthy zei…
Ik kijk eens rond, Marrian, want die vaas staat wel heel leuk met bijvoorbeeld een paar takken en een bloem (of meer).
Marthy zei…
Ik heb lang naar die tulen rok staan kijken, Saar treedt namelijk graag op tussen de schuifdeuren (die ze daar in huis echt hebben), dus het was wel wat voor haar geweest. Dat kind gaan we een keer in Carré zien, let maar op.
Marthy zei…
Haha, ja ik mag ondertussen wel gaan oppassen. Die kinderen van tegenwoordig....!
Sjoerd zei…
We zijn vandaag ook even op pad geweest voor een paar sinterklaas en kerstkadeautjes.
Marthy zei…
Ja, met een kleinkind moet je Sinterklaas vieren, Sjoerd. Alhoewel ze het nu misschien nog niet snapt.
Emie zei…
Dit klinkt echt als een in alle opzichten geslaagde dag!
Marthy zei…
Een dagje met mijn aller, aller oudste vriendin is altijd geslaagd, Emie.
Ageeth Mooij zei…
Die vazen zijn niet duur. Ik houd mij al heel lang in, want ik heb heel veel vazen. Ze zijn mooi in verschillende modellen en kleuren en hebben niet veel nodig. Zo'n tak met besjes vind ik ook perfect.
Fijne dag hadden jullie, zo goed om van alles te delen!
Marthy zei…
We zaten al bij elkaar op kleuterschool en hebben nog steeds gesprekstof genoeg, Ageeth.
Leuke poppenkleertjes, en zo mooi zien ze er nog uit. Groot gelijk dat je ze meenam.
Bertiebo zei…
Oh ja, zo'n rokje. Daar zou Anna ook blij mee zijn. Maar verder heb je wel goed gescoord. Die vaas heb ik wel eens eerder gezien trouwens, in een bloemenzaak.
Marthy zei…
Ik keek in een speelgoedwinkel naar poppenkleertjes maar dat vind ik veel te duur, echt te gek. Zo kan het ook.
Marthy zei…
Dat vind ik ook wel erg leuke dingen na drie kleinzoons, Bertie.