Doorgaan naar hoofdcontent

Pluk de dag

Een paar minuten voor half negen vanmorgen, ik sta op het punt om in de auto te stappen om naar Oudewater te rijden en daar te gaan wandelen. Opeens klettert de regen tegen de ramen. Getver!! Gauw kijk ik nog even op buienradar en die geeft inderdaad heel wat regen op in onze regio. Zal ik wel of zal ik niet? Ik besluit toch te gaan, er staat flink wat wind en ik hoop dat daardoor die regenwolken uit elkaar geblazen worden. Tot Oudewater blijft het plenzen en ik zet uit de auto mijn capuchon op. Bij ons vertrekpunt staan al wat mensen en uiteindelijk besluiten we toch te gaan lopen, het wordt droger. De stokken nemen we niet mee, te gevaarlijk met die wind. Of we struikelen er zelf over of we laten iemand struikelen. We lopen de dijk op en wandelen vijf kwartier met harde wind, maar droog en niet te koud. Heerlijk, dat uitwaaien terwijl je in een mooi polderlandschap met eeuwenoude boerderijen loopt. Na de koffie, als ik weer naar mijn auto loop zie ik dit bordje bij een huis hangen. Ik heb de dag in ieder geval geplukt en of er morgen nog iets over is zien we dan wel weer.

Reacties

Leukkk en stoer gedaan! Ik doe het je niet na.
Marthy zei…
Tuurlijk wel, jij bent ook een wandelaar.
Bertiebo zei…
Je moet er altijd even over heen maar als je dat doet valt het toch meestal mee.
Marthy zei…
'Achter het glas is de regen altijd erger' zeggen wij altijd.
In de weer zei…
Ooo, heerlijk, wij fietsten gisteren en zelfs nog in de zon. Er was wel veel wind, maar, heen de wind tegen is, mee de weg terug.
Marthy zei…
Jullie troffen het Toos, gisteren was het hier ook heerlijk weer met zon.
Stoer! Maar je hebt gelijk, we laten ons te snel tegen houden door het weer.
Vlimbouter zei…
Wauw, wat een prestatie! Ik weet niet of ik de moed had opgebracht.
Marthy zei…
Als ik niet gegaan was had ik er de hele dag de pé in gehad, zeker als het snel droog was geworden.
Marthy zei…
Ik loop zo graag dat ik het niet als een prestatie zie, Lut.
KnutzEls zei…
Stond voor dezelfde keuze en ging ook. Zat nat aan de koffie, maar het was toch lekker. We laten ons miet klein krijgen :-)
Onliemie zei…
Zolang het droog is, is uitwaaien zalig. Wat ben je toch een rijk mens. De ene helft van het jaar geniet jij van polders en de andere helft van ruwe Franse bergen. (Oudste is tot vorige week in de Ardèche gebleven met prachtig weer. Nu zijn ze verder op weg naar het Zuiden.)
Volgens mij is er nog heel veel over voor morgen!Je moet het alleen zelf zoeken en daar ben jij een kei in! :-)
Marthy zei…
Zo is dat Els, naar buiten met die lijven;-)
Marthy zei…
Wat leuk dat dochter in de Ardèche was. Ja, we hadden al gezien dat het daar prachtig weer was. 'Het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen' zei een oud collega van mij altijd. Ik ben wel goed met slingers, haha.
Emie zei…
Ik had pas om vijf uur vanmiddag tijd voor mijn dagelijkse rondje. Het was al donker maar ben toch maar gegaan. Heel tevreden gevoel geeft dat. We plukken ons suf!
Goed dat je gegaan bent. Fijn uitgewaaid en de dag geplukt zeg maar. Leuk bord!
Sjoerd zei…
Haha, een bikkel, weer en wind te trotseren...
Marthy zei…
Dit is een soort afgesproken en dan ga je wat sneller. Alleen thuis met dit weer blijf ik ook wat makkelijker binnen.
Marthy zei…
Uitgewaaid? We waaiden bijna van de dijk, zo hard ging het soms.
Marthy zei…
Welnee Sjoerd, gewoon lekker om zo uit te waaien.
"Uitgestormd" dus :-)
miekequilt zei…
Ik heb bewondering voor je discipline. Voor ons is het al gauw te donker, te nat, te laat. Maar daardoor missen we vaak de frisse lucht. Vandaag toch maar eens gaan beginnen en dan laat ik me door jou inspireren.
Marthy zei…
Lekker doen, Mieke, je knapt er zo van op.
Wieneke zei…
Ergens vind ik het een calvinistisch plankje. :-)
Marthy zei…
Dat 'iets hangen voor morgen' bedoel je? Tja....
Oef, ik zat gelukkig in de auto toen het hier zo verschrikkelijk waaide en regende
Marthy zei…
Ja, het was hondenweer maar toch lekker om op een droog moment je neus buiten de deur te steken.
Unknown zei…
Beste Martha,

Bijzonder dat je dit bordje hebt zien hangen. Wij wonen hier vlak achter. Daar waar dit bordje hangt is van een buurvrouw van ons waar ik gisteren toevallig nog even langs ben geweest. Ze heeft, nog maar net, te horen gekregen dat ze zeer ernstig ziek is. Dit bordje heeft nu dus echt een hele bijzondere betekenis.

Groetjes uit Oudewater
Sandy de Wit-van den Heuvel
Unknown zei…
Marthy.... sorry dat stomme T9. 😉
Marthy zei…
Lief dat je reageert, Sandy. Wat erg dat ze zo ziek is. Dan zal het niet meevallen om altijd maar de dag te plukken. Fijn dat je bij haar langs gaat. Groetjes terug.