Doorgaan naar hoofdcontent

Zondagmorgen in St. Pierreville

Mart ging fietsen vanmorgen dus maakte ik een afspraak met vriendin Renée  om samen naar St. Pierreville te gaan waar de wekelijkse zondagsmarkt wordt gehouden. Het is een marktje van niets maar wel erg gezellig, zeg maar lekker kneuterig. Ik stond op een hoog stoepje waar vandaan ik het hele gebeuren goed kon overzien. Ja, wat doet de gemiddelde Fransman op zondagmorgen? Nou, die haalt zijn krantje en/of zijn brood en maakt dan op zijn gemak een praatje met een kennis. Een Franse madam zie je gek genoeg niet zo gauw lopen met dat soort zaken, die gaat samen met een vriendin hoeden passen op de markt. Is natuurlijk ook veel leuker. Verder was er een fototentoonstelling waar we beide van genoten hebben, we kwamen allerlei mensen tegen waar we een praatje mee gemaakt hebben en zo hadden we een aangename zondagmorgen. Mijnheer mijn echtgenoot trouwens ook, want die heeft tot zijn volle tevredenheid zesenvijftig kilometers weggetrapt.


Reacties

Leuk die marktjes. Je stond op een mooi strategisch punt dat je alles zo kon fotograferen. Leuk hoor die dame die de hoed past. Hij staat haar echt mooi. Herkenbaar ook die gezellige kletsmajoors. Het gaat altijd zo gemakkelijk en waar ze het allemaal over hebben............Groeten, Lilian
Marthy zei…
Ik had er zelf ook bijna een gekocht Lilian, zo'n hoed!