Doorgaan naar hoofdcontent

Kalebassen

Op onze wandeling door Koolwijk van afgelopen donderdag kwamen we dit tafeltje met kalebassen tegen, mooi gedecoreerd met twee stukken boomschors. Kalebas (squash) is eigenlijk een verzamelnaam voor een groot aantal aan elkaar verwante gewassen, zoals pompoen, flespompoen, fleskalebas en courgette, las ik op internet. Ik wil ook wel wat pompoenen en van die leuke sierkalebassen kweken in de Franse moestuin, maar het nadeel van deze planten is dat ze zo ontiegelijk veel ruimte innemen. We hebben nog een stukje grond op een terras onder de moestuin waar we al het tuinafval op gooien. Ik denk dat ik daar volgend jaar maar eens een kweekveldje kalebassen ga aanleggen.

Reacties

Emie zei…
Bij onze Italiaanse buren zie ik pompoenen en meloenen heel dicht op elkaar groeien, dat kan dus blijkbaar wel. Onze eerste poging met pompoenen het afgelopen jaar is redelijk succesvol geweest dus ik zeg: doen!
Marthy zei…
Zit ik net in Nederland, ben ik al weer plannen aan het maken voor de Franse moestuin. Wat hebben wij toch een leuk leven, vol met uitdagingen, al zijn het maar pompoenen.
astrid zei…
ik heb voor het eerst pompoenen in de tuin, wat zijn die dingen giga groot, ik heb ze aan de rand van de tuin geplant op de afvalhoop daar doen ze het uitstekend op, is ook een leuk gezicht al die oranje pompoenen tussen het gras, nu druk er soep van maken.
Marthy zei…
Goed te horen Astrid, dan ga ik het volgend jaar ook op die afvalhoop proberen.