Doorgaan naar hoofdcontent

Zieke kastanjeboom

Er liep vandaag een deskundige door het dorp, ingehuurd door de gemeente, om alle bomen te bekijken, er zijn namelijk veel bomen ziek, zei hij. Ook  onze oude kastanjeboom die naast de winkel staat heeft hij bekeken. Niet meer te redden volgens hem, over twee jaar is hij dood. Hij was al wel bijna een eeuw oud, schatte de man. Tsja, hij zal er wel verstand van hebben. Och, zeg mijn overbuurvrouw die overal kastanjes had lopen rapen, in die boom van jullie zitten de grootste kastanjes van het hele dorp. We wachten het maar af en voorlopig genieten we nog van zijn mooie herfstkleuren.

Reacties

Emie zei…
Wat zou dat zonde zijn voor zo'n beauty
Marthy zei…
Zo denk ik er ook over, Emie. Een boom is in mijn ogen een waardevol bezit.
Jacek zei…
Hij is prachtig, maar wat heb ik dat ding vervloekt toen ik 15 / 16 was en elke zaterdag moest harken en bladeren ruimen. Aan de andere kant hij zorgde voor een steady bron van inkomsten, zodat ik zaterdagavond op stap kon van mijn eigen verdiende centen..!
Marthy zei…
En nou ruimt pa de bladeren en guess what, hij verdient er geen cent mee!