Doorgaan naar hoofdcontent

Laatste stop

Mohammedia, de stad waar wij overnacht hebben heeft een Marjane supermarkt dus eerst daar maar eens boodschappen gedaan. Heel Europees, behalve die grote bakken met pasta's, rijst, kruiden en nog wat meer. Dat zie je bij ons niet meer. Het lukt me zowaar een paar dames op de foto te nemen in een stadje onderweg. We nemen de snelweg rondom Tanger, de omgeving is niet bijster interessant en zo schieten we meer op.

Daardoor zijn we al vroeg op de camping in het plaatsje Moulay Bousselham. We staan hier prachtig aan de rand van de lagune met een mooi uitzicht op de kleine vissershaven. De meeste boten zijn binnengelopen en het is druk daar dus we besluiten om eerst maar eens te gaan kijken. Allerlei soorten vis worden er verhandeld en vaak ook direct schoongemaakt. Ik kijk mijn ogen uit, vind dit prachtig. Mart wat minder, hij houdt niet van vis.

Met de man op de foto hieronder maken we een afspraak om vanmiddag een boottocht te maken in de lagune en het vogelreservaat te bezoeken. Het is prachtig weer als we uitvaren, dit is echt genieten. De gids heeft een Duitstalige vogelgids aan boord en een verrekijker en hij vertelt ons van alles over de lagune en de vogels. Reigers, flamingo's, smienten, grauwe ganzen, er is van alles te zien. We zagen zelfs een visarend vliegen, er waren er vijf in de lagune werd ons verteld. Helaas is het bereik van mijn lens niet zo groot, dus de enige foto die ik kan laten zien is die van een witte reiger. Maakt niet uit, we hebben veel gezien en een prachtige middag gehad. Het wordt onze laatste nacht in Marokko, morgen rijden we het laatste stuk naar de boot en dan varen we over naar Spanje. Of ik morgenavond ergens internet heb weet ik niet, jullie merken het wel.

MarijkeO zei…
Ik heb genoten van jullie reisfoto's in kleurrijk Marokko. En nu verras je me nog met een vogelfoto ook...:-) Het is een kleine zilverreiger, hij heeft namelijk gele voetjes!
Marthy zei…
Had jij vanmiddag maar bij ons in dat bootje gezeten, Marijke, dan hadden we nog meer geleerd.
Een goede overtocht gewenst en behouden thuiskomst. Het zal toch wel even wennen zijn, eenmaal weer door Spanje en Frankrijk rijden..... Dank je wel voor je uitgebreide verslag. Ik heb er van genoten!
Madelief
pieke zei…
ik vind het zo leuk dat ik met wat doorklikken op jouw blog terecht ben gekomen! 30 april vertrekken wij naar Marokko. Ik heb mijn dochters van 9, 7 en 4 al heel wat van jouw foto's laten zien om in de stemming te komen. Goede terugreis en dank je wel
Ineke zei…
Dank voor al je mooie verhalen en prachtige foto's.
Goede reis terug en vanuit stormachtig Oudewater wens ik jullie alvast mooie Paasdagen. Liefs Ineke
Marthy zei…
De overtocht was goed, Madelief, en ja, wat is Europa anders.
Leuk dat je reageert, Pieke, en heel veel plezier in het mooie Marokko.
Gisteravond kwamen we er pas achter dat het dit weekend Pasen is. We hebben even buiten het normale patroon geleefd, Ien. Jij ook mooie Paasdagen.