Doorgaan naar hoofdcontent

Zussen

Vriendin Stan is acht dagen jonger dan Mart en werd onlangs dus ook zeventig. Stan komt net als ik uit een groot gezin waarvan zij de jongste is. Zij moest haar feestje wat opschuiven voor het zestigjarige huwelijksfeest van een oudere zus. 

Maar gisteren werd zij in het zonnetje gezet en wij werden getrakteerd op koffie met heerlijke gebak. Die wij zijn zes zussen van Stan, wat vriendinnen en een nicht. Al jaren zie ik deze vrouwen ieder jaar een keer en dat is zo leuk omdat ik ze allemaal vanaf mijn jeugd ken.

Toen ik laat in de middag thuis kwam bond ik direct een schort voor en maakte ik een grote
 pan chili con carne. Die gaat vandaag mee in de auto naar Drenthe waar ik met twee jongere zussen een paar dagen op bezoek ga bij onze zus Hen.

Het heeft wel wat hè, al die zussen.

Reacties

Bertiebo zei…
Ik ben een gelukkig mens hoor, maar jemig wat had ik graag zussen gehad
Heerlijk Marthy!!!!
Ik heb ook 2 zussen, en hoeveel vriendinnen ik ook heb, mijn zussen, ja dat is zo vertrouwd.
Wij kennen elkaar ons hele leven, en komen altijd weer op elkaar uit als het iemand even wat minder gaat.
Jaa zussen ,ik had er twee en nu nog een ,wat kan je dat toch missen,blij er nog een te hebben.
Emie zei…
Ik heb er drie en hoewel we alle vier heel verschillend zijn, weten we wat we aan elkaar hebben. En dat is veel en wordt ook vaak samen gedeeld. Veel plezier in Drenthe met je zussen.
Ik heb er maar een en het is en blijft je zus. Met meer zussen gaat het anders denk ik. Veel plezier met zijn allen.
anja zei…
Nou, dan ben je de komende dagen bij mij in de buurt. Ik heb helaas geen zus, gelukkig nog wel mijn dochter, zij is mijn enige familielid. Wat heerlijk lijkt me dat, als je anderen om je heen hebt die je al zo lang kent, en met wie je herinneringen kunt ophalen. Veel plezier!
Helaas, ik heb geen zus(sen)
In de weer zei…
Lijkt me heerlijk om zussen te hebben. Héél fijne dagen Marthy.
Onliemie zei…
Ik heb niks. Geen broers, geen zussen... verschrikkelijk vind ik dat!. Geniet jij maar fijn van je logeerpartij! Er zit er hier eentje stikjaloers te wezen.
memvan7 zei…
Ik heb een halfzus en een halfbroer, ong 30 jaar ouder, nooit een band mee gekregen (verplicht oom en tante moeten zeggen helpt daar ook niet bij)
Lin Boerin zei…
Ja dat kun je wel zien zeg. Wat leuk een zus, ik had er dolgraag eentje willen hebben.