Doorgaan naar hoofdcontent

Barbeque

 Het leuke van bezoek hebben is toch het samen eten. Zus en ik koken om de beurt en ik ben inmiddels al twee hele goede recepten rijker, ze kan lekker koken. Zondagavond gingen we barbequeën. De tafel en de stoelen op de foto namen we mee uit Nederland, die hielden we over. We hadden nog een ander stel omdat we een grote voor- en achtertuin hadden bij het oude huis en dat is naar Mart zijn zusje en zwager gegaan. Die hebben sinds kort een volkstuin en konden het daar goed gebruiken.

Verleden jaar hebben we dit apparaat aangeschaft. Ik vind hem wel een beetje groot maar Mart is er blij mee en onze kinderen vonden hem geweldig. Een mooi  barbeque vuurtje maken is een vak apart waar Mart niet zo goed in is dus we gebruikten onze oude barbeque alleen als de kinderen er waren.

Dit is er eentje op gas die we nu vaak gebruiken. Niet te veel vlees want daar houden we niet van en dan een paar lekkere salades er bij maken. Verleden jaar roosterden we ook vaak een mengsel van stukken paprika, courgette en aubergine die ik even aangemaakt had met wat olijfolie, heerlijk. En dat laatste dan allemaal uit eigen tuin.

Reacties

Onliemie zei…
Gezellig zo samen met vast een prachtig uitzicht vanaf dat plekje. Handig zo een gas-BBQ. Gaat toch veel sneller. Tenminste wij steken de BBQ nooit aan voor ons tweetjes en met eentje met gas doe je dat toch sneller. Bovendien ook veel veiliger bij droogte in de Ardèche, niet? Ook wij eten nog heel weinig vlees maar er staan ontzettend lekkere vegetarische receptjes voor de BBQ online. Ik verschiet er telkens van hoeveel originele gerechtjes er mogelijk zijn. Dat wordt deze zomer genieten daar op jullie terras. De receptjes van je zus mag je altijd delen hoor. ;-)
Marthy zei…
Ben meteen even in de vegetarische BBQ recepten gedoken. Geweldig, bedankt voor de tip.
Bertiebo zei…
Dat ziet er professioneel uit. Wij barbecueën nooit meer en als ik dat zo lees is dat best jammer
Sjoerd zei…
Hoe meer zielen hoe meer vreugd komt hier zeker van pas.
Emie zei…
Wat een smakelijke gezelligheid!
KnutzEls zei…
Dat is een complete "buitenkeuken", mooi! Maar wij barbequen zelden.
Annelies zei…
Gezellig zo, hoor! Wij hebben ivm de droogte hier, een paar jaar geleden ook zo'n bbq op gas aangeschaft: een stuk beter voor m'n gemoedsrust! Die gewone bbq vond ik maar niets. Ik stond er met grote angstogen bij te kijken en met de tuinslang in de aanslag. De smaak van het gegrilde 'spul' smaakt op die gasbbq trouwens net zo lekker als op de gewone bbq!
Kees zei…
Twee woorden zijn eigenlijk genoeg. LEKKER en GEZELLIG.
groet Kees.
Marlou zei…
Heerlijk Marthy!
dat tafelkleed zou echt ook een kleed zijn voor mij. Wat een mooie kleurtjes...
En de bordjes erbij. Heel gezellig!

Groetjes!
Dat is ook wel eens fijn, dat je het koken kunt afwisselen. En je eet ook nog eens weer anders. Leuke set zo, met die ronde tafel. Het lijkt mij een handige bbq, wat je zegt, wel een beetje groot, maar jullie hebben gelukkig de ruimte ervoor.
Marthy zei…
Helemaal mee eens, Annelies.
schrijfsels zei…
staat goed, jullie tuinmeubels van thuis