Doorgaan naar hoofdcontent

Eys-beer Knut

 Je komt altijd wel iets bijzonders tegen als je aan het wandelen bent. Terwijl ik de meest oplettende ben van ons twee merkte Mart tijdens aan onze laatste wandeldag in Limburg dit tafereeltje op, ik was er al aan voorbij gelopen. Het stond in het bos aan een smal pad wat langs de Eyserbeek loopt. Ik vraag me bij het zien van zoiets dan altijd af hoe het ontstaat. Zet iemand er één kaboutertje neer en komen er dan steeds meer bij?

En wie is Eys-beer Knut? Nieuwsgierig als ik ben zocht ik op internet en in twee wandelbeschrijvingen werd dit tafereel opgemerkt (bij Eyserbeek en dorpje Eys) maar er werd geen betekenis bij gegeven. Verder hadden we in het verleden nog het ijsbeertje Knut wat in de Berlijnse dierentuin werd geboren en daar een paar jaar later overleed, er werd toen veel media aandacht aan gegeven. De Limburgers onder ons weten misschien iets meer over Helle en Pieke?

Ach, het is ook niet echt belangrijk, gewoon leuk. Hebben jullie de twee kleine flesjes Jägermeister opgemerkt op de boomstronk?

Reacties

Emie zei…
Wat geestig. Ik denk dat het inderdaad zo gaat dat telkens iemand er een kaboutertje aan toevoegt. Of doen de kaboutertjes dat zelf?
Marthy zei…
Haha, nog meer vragen....
Bertiebo zei…
Het is al bijzonder dat het gewoon blijft staan. Leuk!
KnutzEls zei…
Ja, dat zou je dan willen weten. Maar het zal best een zoektocht kunnen worden.
Marthy zei…
Ja, dat vond ik eigenlijk ook wel bijzonder. Het was allemaal een beetje verweerd dus het stond er al wat langer.
Sjoerd zei…
Ik zal eens kijken wat ik kan vinden, waarschijnlijk zijn Helle en Pieke ook auvermenkes, alvermenkes, of aubelemenkes. Pieke (Dassen) was een verhalen verteller en poppenspeler.
Marthy zei…
Wij waren in 2016 in Maastricht en zagen toen een hoekje waar Pieke Dassen geëerd werd.
Zie: https://heenenterugnaardeardeche.blogspot.com/2016/10/maastricht.html
Knut was de in de Berlijnse Zoo geboren ijsbeer, Eys-beer is een taalgrapje denk ik.