Doorgaan naar hoofdcontent

Tevreden

Zus en ik maakte een wandelingetje rond het dorp en liepen ook even naar het gehucht Seignebelle. We maakten een praatje met de vrouw van het echtpaar wat daar nog permanent woont. De man is jarenlang burgemeester van onze gemeente Issamoulenc geweest. We bewonderden haar geraniums en hadden het nog over de hagelstorm van verleden jaar die alles toen vernieleden, ook haar mooie geraniums.

 Het gehucht bestaat maar uit twee huizen, het andere huis wordt alleen 's zomers bewoond. Haar man woont hier zijn hele leven al, zij waarschijnlijk sinds ze met hem getrouwd is. Veel mensen zouden niet tegen deze stilte en eenzaamheid kunnen. Deze twee mensen zijn het gewend en beslist niet ongelukkig. Zij stralen een kalme tevredenheid uit.

Reacties

Bertiebo zei…
Een kalme tevredenheid... dat vind ik mooi
Sjoerd zei…
Die hebben het Zwitserleven gevoel.
anja zei…
Dat zou mij ook goed bevallen. Ik verbaas me erover dat zoveel mensen "het zat zijn" nu ze door Corona beperkingen hebben in hun sociale contacten. Waarom niet gewoon genieten van de rust die het leven nu biedt?
KnutzEls zei…
Ik mis de contacten wel, maar hoef nog niet naar allerlei evenementen. Zulke vredige rust is toch heerlijk.
schrijfsels zei…
Ik denk dat dat toch te rustig voor mij zou zijn
Emie zei…
Dat wilde ik ook schrijven, Bertie!
Onliemie zei…
Een prachtig uitzicht maar voor mij niks denk ik. Ik zou bang zijn alleen in een dorp wanneer mijn man werken was. Flauw?
Gezellig al die geraniums op zijn frans in allemaal verschillende potten. Ze kunnen er toch wat van Bij zo een hitte zouden ze bij mij heel erg verpieteren of zo van die dorre blaadjes er tussen hebben . maar bij hen bloeien ze altijd rijkelijk. Mooi plaatje.
Marthy zei…
Zonder het zelf te beseffen....
Marthy zei…
Helemaal eens, Anja.
Dat is fantastisch toch!!